Yazar Rehberi
Makale Gönder
Giriş
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
İngilizce
ISSN: 1300-1337
Eğitim ve Bilim
Yazar Rehberi
Makale Gönder
Kayıt
|
Giriş
Menü
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
Cilt 37 Sayı 165 (2012)
Yayımlandı: 18 Temmuz 2012
Araştırma Makaleleri
Ortaöğretim Kurumlarındaki Okul Psikolojik Danışmanlarının Davranış Yönetiminde Öğretmen ve Öğrencilere Yaptıkları Yardımlar
Meral Atıcı, Ferah Çekici
DOI: 10.15390/ES.2012.1048
Sayfa: 3-19
Öz
PDF (İngilizce)
Ergenlerin Öznel İyi Oluşunun Demografik Değişkenler, Ana-Baba Kontrolü ve Ana-Baba Kabul/İlgisi Açısından İncelenmesi
Yalçın Özdemir
DOI: 10.15390/ES.2012.1049
Sayfa: 20-33
Öz
PDF (İngilizce)
Akademisyenlerin Algılamalarına Göre Küreselleşmenin Türk Vakıf Üniversite Politikaları Üzerine Etkileri
Ayşen Bakioğlu, Gülay Dalgıç
DOI: 10.15390/ES.2012.1050
Sayfa: 34-47
Öz
PDF (İngilizce)
Stres Değerlendirme Ölçeği Süreklilik Formu’nun (SDÖ-S) Türkçe Geçerliliği
Mithat Durak, Emre Şenol Durak
DOI: 10.15390/ES.2012.1051
Sayfa: 48-63
Öz
PDF (İngilizce)
Fen ve Teknoloji Derslerinde Gazetelerden Yararlanılarak Hazırlanan Ders Etkinliklerinin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi
Esma Buluş Kırıkkaya, Esra Bozkurt
DOI: 10.15390/ES.2012.1052
Sayfa: 64-80
Öz
PDF
Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Öğretmen Yetiştirme Programına İlişkin Görüşleri
Yeşim Bulca, Fatma Saçlı, Murat Kangalgil, Gıyaseddin Demirhan
DOI: 10.15390/ES.2012.1053
Sayfa: 81-92
Öz
PDF
İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Yazma Gelişimlerinin İncelenmesi
Tolga Erdoğan
DOI: 10.15390/ES.2012.1054
Sayfa: 93-103
Öz
PDF
Doğrusal ve İkinci Dereceden Örüntüleri Genelleştirme Stratejileri: 6-8. Sınıf Öğrencilerinin Karşılaştırılması
Yaşar Akkan, Ünal Çakıroğlu
DOI: 10.15390/ES.2012.1055
Sayfa: 104-120
Öz
PDF
Taslak Metinlere Öğretmenler Tarafından Sunulan Geribildirimlerin Özellikleri
Hakan Ülper
DOI: 10.15390/ES.2012.1056
Sayfa: 121-136
Öz
PDF
İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Etik Liderlik Davranışları ile Öğretmenlerin Algıladıkları Örgütsel Güven ve Yıldırma Arasındaki İlişki
Necati Cemaloğlu, Ali Kılınç
DOI: 10.15390/ES.2012.1057
Sayfa: 137-151
Öz
PDF
Sınıf Öğretmenlerinin Ölçme-Değerlendirme Uygulama Amaçlarının Yeni Matematik Öğretimi Programı Kapsamında İncelenmesi
Osman Birgin, Adnan Baki
DOI: 10.15390/ES.2012.1058
Sayfa: 152-167
Öz
PDF
Bitişik Eğik Yazı Öğretiminde Karşılaşılan Problemler
Ayfer Şahin
DOI: 10.15390/ES.2012.1059
Sayfa: 168-179
Öz
PDF
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı Puanlarının Eşitlenmesi Üzerine Bir Çalışma
Neşe Öztürk, Duygu Anıl
DOI: 10.15390/ES.2012.1060
Sayfa: 180-193
Öz
PDF
Görsel Sanatlar Eğitiminde Nitel Araştırmalar için Bir Doküman: Portfolyo
Nuray Mamur
DOI: 10.15390/ES.2012.1061
Sayfa: 194-207
Öz
PDF
Ortaöğretim Okulları Öğretmenlerinin Kararlara Katılma Durumları, Katılma İstekleri, İş Doyumları, Çatışmaları Yönetme Biçemleri
Muharrem Köklü
DOI: 10.15390/ES.2012.1062
Sayfa: 208-223
Öz
PDF (İngilizce)
Sosyal Bilgiler Dersine İlişkin Özyeterlik Düzeyinin Başarıya Etkisinin Sınıf ve Cinsiyete Göre İncelenmesi: Erzurum İli Örneği
Nuri Doğan, Dilek İlhan Beyaztaş, Zülfiye Koçak
DOI: 10.15390/ES.2012.1063
Sayfa: 224-237
Öz
PDF
Bir Okul Toplumunda Gürültü Düzeyi Tanılaması ve Duyarlılık Eğitimi
Fatma Özbıçakçı, Cantürk Çapık, Nihal Gördes, Fatma Ersin, Aygül Kıssal
DOI: 10.15390/ES.2012.1064
Sayfa: 238-245
Öz
PDF
İlköğretim 7. Sınıf Matematik Öğretmenlerinin Kullandıkları Problem Türlerinin Belirlenmesi
Zeynep Özmen, Duygu Taşkın, Bülent Güven
DOI: 10.15390/ES.2012.1065
Sayfa: 246-261
Öz
PDF
Türk Asıllı Göçmenlerin Hollanda’daki Temel Eğitim Uygulamalarına Yönelik Ayrımcılık Algıları
Ayhan Ural
DOI: 10.15390/ES.2012.1066
Sayfa: 262-274
Öz
PDF
Yapılandırmacı Bilim Eğitimi Programı’nın 6 Yaş Çocuklarının Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi
Sema Büyüktaşkapu, Nadir Çeliköz, Berrin Akman
DOI: 10.15390/ES.2012.1067
Sayfa: 275-292
Öz
PDF
Yaparak Öğrenme: “Hedefe Dayalı Senaryo Yaklaşımı’’ Uygulamasına Bir Örnek
Yasemin Gülbahar, Ümmühan Avcı, Esin Kalaycı
DOI: 10.15390/ES.2012.1068
Sayfa: 293-306
Öz
PDF
İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Kalem Tutma Biçimleri ve Kavrama-Sıkıştırma Kuvvetlerinin Yazma Hızı ve Hatalarına Etkisi
Turan Temur, Cihan Aksoy, Hasan Tabak
DOI: 10.15390/ES.2012.1069
Sayfa: 307-319
Öz
PDF
Öğretmen Adaylarının Yapılandırmacı Öğrenme ve Öğretim Anlayışına İlişkin Algılarının Analizi
Yücel Kabapınar
DOI: 10.15390/ES.2012.1070
Sayfa: 320-335
Öz
PDF (İngilizce)
Öğretmen Adaylarının İlköğretim Matematik Programında Vurgulanan Öğrenci Rolleri Üzerine Fark Ettikleri Noktalar: Video Örnek Olay Kullanımı
Aslıhan Osmanoğlu, Mine Işıksal, Yusuf Koç
DOI: 10.15390/ES.2012.1071
Sayfa: 336-347
Öz
PDF (İngilizce)
Seviye Belirleme Sınavındaki Türkçe Alt Testlerinin Madde Yanlılığının İncelenmesi
İsmail Karakaya, Ömer Kutlu
DOI: 10.15390/ES.2012.1072
Sayfa: 348-362
Öz
PDF
Dergi hakkında
Eğitim ve Bilim hakemli ve açık erişimli bir dergidir.
Genel bilgiler
Editörler kurulu
İletişim
Dergiye gözat
Derginin güncel, arşiv ve erken görünüm makalelerine göz atın.
Son sayı
Arşiv
Erken görünüm
Dizin ve indeksler
Eğitim ve Bilim'nin yer aldığı dizinler:
Yayıncı
Türk Eğitim Derneği