Yazar Rehberi
Makale Gönder
Giriş
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
İngilizce
ISSN: 1300-1337
Eğitim ve Bilim
Yazar Rehberi
Makale Gönder
Kayıt
|
Giriş
Menü
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
Cilt 37 Sayı 164 (2012)
Yayımlandı: 30 Nisan 2012
Araştırma Makaleleri
Pozitif Psikoterapi Bağlamında Geliştirilen Ergenler İçin Amaçları Genişletme Grup Rehberliği Programının Etkililiğinin İncelenmesi
Ali Eryılmaz
DOI: 10.15390/ES.2012.1023
Sayfa: 3-19
Öz
PDF
Sosyoekonomik ve Sosyokültürel Değişkenler Açısından PISA Matematik Sonuçlarının Karşılaştırılması
Ayhan Aydın, Yılmaz Sarıer, Şengül Uysal
DOI: 10.15390/ES.2012.1024
Sayfa: 20-30
Öz
PDF
Sosyoloji Dersi Öğrenci Algılarının Derse Verilen Önem, Sosyal Kazanım ve Öğrenme Ortamı Boyutları Açısından İncelenmesi
Köksal Banoğlu, Yasemin Baş
DOI: 10.15390/ES.2012.1025
Sayfa: 31-44
Öz
PDF
İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Okul Yöneticilerinin İşkoliklik Eğilimleri
Salih Bardakçı, Mustafa Baloğlu
DOI: 10.15390/ES.2012.1026
Sayfa: 45-56
Öz
PDF
Bilim Danışmanlığı Eğitiminin Fen ve Matematik Alanları Öğretmenlerinin Bilimin Doğasını Tanımalarına Etkisi
Gülşen Leblebicioğlu, Duygu Metin, Esra Yardımcı
DOI: 10.15390/ES.2012.1027
Sayfa: 57-70
Öz
PDF
Fen Eğitiminde Portfolyo Değerlendirme Kullanımının Sınav Kaygısı ve Öğrenmenin Kalıcılığı Üzerine Etkisi
Ümit İzgi, Berna Gücüm
DOI: 10.15390/ES.2012.1028
Sayfa: 71-80
Öz
PDF
Fotosentez ve Solunum Süreçleri: Öğretmen Adaylarının Anlama Düzeyleri
Hulusi Çokadar
DOI: 10.15390/ES.2012.1029
Sayfa: 81-93
Öz
PDF
Üniversite Öğrencilerinin Yaşadıkları Problemler ve Psikolojik Yardım Arama Gönüllükleri
Serdar Erkan, Yaşar Özbay, Zeynep Cihangir Çankaya, Şerife Terzi
DOI: 10.15390/ES.2012.1030
Sayfa: 94-107
Öz
PDF
Fen ve Teknoloji Ders Kitaplarındaki Etkinliklerin Bilimsel Süreç Becerilerine ve Yapısal Özelliklerine Göre İncelenmesi
Eylem Yıldız, Nilgün Tatar
DOI: 10.15390/ES.2012.1031
Sayfa: 108-125
Öz
PDF
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerilerini Uygulama Hakkındaki İnançları: Bir Durum Çalışması
Özgül Yılmaz Tüzün, Sinan Özgelen
DOI: 10.15390/ES.2012.1032
Sayfa: 126-136
Öz
PDF
Çevrimiçi Bilgi Teknolojileri Sertifika Programı Tamamlamanın Mezunlar Üzerindeki Etkileri
Erman Yükseltürk
DOI: 10.15390/ES.2012.1033
Sayfa: 137-146
Öz
PDF
Yazarlık Döngüsü’nün Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Yazmaya Karşı Tutum, Algı ve Yazma Becerilerine Etkisi
Demet Seban
DOI: 10.15390/ES.2012.1034
Sayfa: 147-158
Öz
PDF
Okul Yöneticilerinin Yeterliklerine İlişkin Okul Yöneticilerinin ve Öğretmenlerin Görüşleri (Kütahya İli)
Esmahan Ağaoğlu, Yahya Altınkurt, Kürşad Yılmaz, Turgut Karaöse
DOI: 10.15390/ES.2012.1035
Sayfa: 159-175
Öz
PDF
Kendini Sabotaj Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Ahmet Akın
DOI: 10.15390/ES.2012.1036
Sayfa: 176-187
Öz
PDF
9-11 Yaşındaki Çocukların Sosyal Problem Çözme Becerilerinde Cinsiyet ve Yaş Farklılıkları
Meziyet Arı, Helin Yaban
DOI: 10.15390/ES.2012.1037
Sayfa: 188-203
Öz
PDF
Düşünme Becerileri Eğitiminin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Düşünme Becerilerine Etkisi
Emel Tok, Müzeyyen Sevinç
DOI: 10.15390/ES.2012.1038
Sayfa: 204-222
Öz
PDF
Öğretmenlik Uygulamasının Yansıtıcıları: Günlükler
Canan Koç, Hatice Yıldız
DOI: 10.15390/ES.2012.1039
Sayfa: 223-236
Öz
PDF
Üst Bilişsel Farkındalık, Zekâ, Problem Çözme Algısı ve Düşünme İhtiyacı Arasındaki Bağlantılar
Sema Karakelle
DOI: 10.15390/ES.2012.1040
Sayfa: 237-250
Öz
PDF
Orta-üstü Düzeyde Sözcük Öğretiminde Kullanılan Bağlam Yöntemine Karşı Bellek Destekleyici Tekniği
Arif Sarıçoban, Nurcihan Başıbek
DOI: 10.15390/ES.2012.1041
Sayfa: 251-266
Öz
PDF
Mikroöğretimde Daha Etkili Bir Geribildirim İçin Gözlem ve Dönüt Formunun Uygulanması
Gonca Ekşi
DOI: 10.15390/ES.2012.1042
Sayfa: 267-282
Öz
PDF
Lise Öğrencilerinin Tükenmişlik ve Sosyal Destek Düzeyleri
Dilşad Kutsal, Doç.Dr.Filiz Bilge
DOI: 10.15390/ES.2012.1043
Sayfa: 283-297
Öz
PDF
İlköğretim Öğrencilerinin Resimlerinde Öğretmen ve Öğrenme Süreci Algısı
Necdet Aykaç
DOI: 10.15390/ES.2012.1044
Sayfa: 298-315
Öz
PDF
Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımının Kullanıldığı Sınıflarda Argümantasyon ve Soru Yapılarının İncelenmesi
Murat Günel, Sevgi Kıngır, Ömer Geban
DOI: 10.15390/ES.2012.1045
Sayfa: 316-330
Öz
PDF
Atatürk Döneminde Tarih Eğitimi- I: “Türk Tarih Tezi” Öncesi Dönem (1923-1931)
Erdal Aslan
DOI: 10.15390/ES.2012.1046
Sayfa: 331-346
Öz
PDF
Kimyadaki Laboratuvar Aktivitesi Kontrolünün Kimyacı Görüşleri ile İncelenmesi
Zeki Bayram, Claudine Larcher
DOI: 10.15390/ES.2012.1047
Sayfa: 347-363
Öz
PDF
Dergi hakkında
Eğitim ve Bilim hakemli ve açık erişimli bir dergidir.
Genel bilgiler
Editörler kurulu
İletişim
Dergiye gözat
Derginin güncel, arşiv ve erken görünüm makalelerine göz atın.
Son sayı
Arşiv
Erken görünüm
Dizin ve indeksler
Eğitim ve Bilim'nin yer aldığı dizinler:
Yayıncı
Türk Eğitim Derneği