Yazar Rehberi
Makale Gönder
Giriş
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
İngilizce
ISSN: 1300-1337
Eğitim ve Bilim
Yazar Rehberi
Makale Gönder
Kayıt
|
Giriş
Menü
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
Cilt 37 Sayı 166 (2012)
Yayımlandı: 22 Ekim 2012
Araştırma Makaleleri
Öğrencilerin Akıcı Okumalarına Göre Okuma-Anlama Stratejilerini Kullanma Düzeyleri
H. Ömer Beydoğan
DOI: 10.15390/ES.2012.1073
Sayfa: 3-13
Öz
PDF
Terapötik Bir Araç Olarak Bağışlama: İyileştirici Etken OlarakBağışlama Olgusunun Psikolojik Danışma Sürecinde Kullanımı
Bengü Ergüner Tekinalp, Şerife Terzi
DOI: 10.15390/ES.2012.1074
Sayfa: 14-24
Öz
PDF
Yapılandırmacı Öğrenme Ortamlarının Öğretmen ve Öğretmen Adaylarınca Değerlendirilmesi
Gürbüz Ocak
DOI: 10.15390/ES.2012.1075
Sayfa: 25-40
Öz
PDF
İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Fonolojik FarkındalıkBecerileri ile Okuma Becerileri Arasındaki İlişki*
Özge Erdoğan
DOI: 10.15390/ES.2012.1076
Sayfa: 41-51
Öz
PDF
İlköğretim Öğretmenlerinin BT Okuryazarlık Düzeyleri ve BT’yi Öğretim ve Mesleki Gelişim Amaçlı Kullanımlarının İncelenmesi
Şirin KARADENİZ, Zehra VARIŞ
DOI: 10.15390/ES.2012.1077
Sayfa: 52-67
Öz
PDF
Sınıf, Fen ve Matematik Öğretmenlerinin Özyeterliklerini Yordayan Değişkenlerin İncelenmesi
Gülbir Gür, Jale Çakıroğlu, Yeşim Çapa Aydın
DOI: 10.15390/ES.2012.1078
Sayfa: 68-76
Öz
PDF
Öğretmen Adayları Vektör Analizindeki Bazı Önemli Operatörleri Ne Derece Biliyorlar?
Gamze SELÇUK, Burak KARABEY, Serap ÇALIŞKAN
DOI: 10.15390/ES.2012.1079
Sayfa: 77-87
Öz
PDF (İngilizce)
Türk ve Azeri Öğretmen Adaylarında Çevre Bilinci
Sinan Erten
DOI: 10.15390/ES.2012.1080
Sayfa: 88-100
Öz
PDF
Matematik Öğretmenlerinin Matematiksel Etkinlik Kavramına Dair Algıları
Ali Bozkurt
DOI: 10.15390/ES.2012.1081
Sayfa: 101-115
Öz
PDF
Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Dersinde Kullanılan Öğretim Yöntemlerine İlişkin Görüşleri
Veli Toptaş
DOI: 10.15390/ES.2012.1082
Sayfa: 116-128
Öz
PDF
Türk Ergenlerde Özerklik ve Avrupa Dil Gelişim Dosyası Kullanımı
Nehir Sert, John Adamson, Şener Büyüköztürk
DOI: 10.15390/ES.2012.1083
Sayfa: 129-140
Öz
PDF
Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Uzunluk, Alan ve Hacim Ölçülerindeki Performansları
Gulcin Tan Şişman, Meral Aksu
DOI: 10.15390/ES.2012.1084
Sayfa: 141-154
Öz
PDF
Öğretmen Adaylarının Seçiminde Uygulanan Mülakat Sınavının Geçerlik ve Güvenirliği: KKTC Örneği
Hasan ÖZDER
DOI: 10.15390/ES.2012.1085
Sayfa: 155-169
Öz
PDF
Müzede Dramanın Bir Öğretim Yöntemi Olarak Türkiye’de Gelişimi
Ayşe Okvuran
DOI: 10.15390/ES.2012.1086
Sayfa: 170-180
Öz
PDF
Müzik Öğrencilerinde Algılanan Performans Kaygısının Fiziksel,Davranışsal ve Bilişsel Özellikleri: Nitel Bir Çalışma
Zeynep Deniz Yöndem
DOI: 10.15390/ES.2012.1087
Sayfa: 181-194
Öz
PDF
Öğrenci Yabancılaşma Ölçeği’nin (ÖYÖ) Geliştirilmesi
Çağlar Çağlar
DOI: 10.15390/ES.2012.1088
Sayfa: 195-205
Öz
PDF
Yükseköğretime Geçiş Sınavı'nda Şifreleme İddiaları ve Adayların Şifrelemeyi Kullanıp Kullanmadığını Belirleyen Bir Yöntem Önerisi
M. Kadir Doğan
DOI: 10.15390/ES.2012.1089
Sayfa: 206-218
Öz
PDF
Yükseköğretimde Okul Terki: Nedenler ve Çözümler
Tuncer Bülbül
DOI: 10.15390/ES.2012.1090
Sayfa: 219-235
Öz
PDF
PISA Öğrenci Anketinin Kültürler Arası Eşdeğerliği*
Mustafa Asil, Selahattin Gelbal
DOI: 10.15390/ES.2012.1091
Sayfa: 236-249
Öz
PDF
Yükseköğretimde Yeni Bir Üniversite Paradigmasına Doğru
Hasan ŞİMŞEK, Tufan ADIGÜZEL
DOI: 10.15390/ES.2012.1092
Sayfa: 250-261
Öz
PDF
Coğrafya Öğretmenlerinin Postmodern Coğrafya Algıları
Mustafa Öztürk
DOI: 10.15390/ES.2012.1093
Sayfa: 262-274
Öz
PDF
Üç Aşamalı Test, Kavram Haritası ve Analoji Kullanılarak Lise Öğrencilerinin Elektrik Akımı KonusundakiKavram Yanılgılarının Belirlenmesi*
Işıl Aykutlu, Ahmet Şen
DOI: 10.15390/ES.2012.1094
Sayfa: 275-288
Öz
PDF
Normal ve Özel Gereksinimli Çocuğu Olan Annelerin Çocuklarının Dil Edinimine İlişkin Görüşleri ile Çocuklarıyla Etkileşim Biçimlerinin Karşılaştırılması
Figen Turan
DOI: 10.15390/ES.2012.1095
Sayfa: 289-302
Öz
PDF
Erteleme: Özellik Modellerinin Gözden Geçirilmesi
Arif Özer
DOI: 10.15390/ES.2012.1096
Sayfa: 303-317
Öz
PDF
Gilliam Otistik Bozukluk Derecelendirme Ölçeği-2 Türkçe Versiyonu’nun (GOBDÖ-2-TV) Geçerlik ve Güvenirliğinin Araştırılması: Türkiye Standardizasyon Çalışması
İbrahim Diken, Avşar Ardıç, Özlem Diken, James E. Gilliam
DOI: 10.15390/ES.2012.1097
Sayfa: 318-328
Öz
PDF
Dergi hakkında
Eğitim ve Bilim hakemli ve açık erişimli bir dergidir.
Genel bilgiler
Editörler kurulu
İletişim
Dergiye gözat
Derginin güncel, arşiv ve erken görünüm makalelerine göz atın.
Son sayı
Arşiv
Erken görünüm
Dizin ve indeksler
Eğitim ve Bilim'nin yer aldığı dizinler:
Yayıncı
Türk Eğitim Derneği