Öz
Bu araştırmanın temel amacı, Atatürk Öğretmen Akademisi 2009-2010 öğretim yılı giriş sınavında uygulanan mülakat sıvanının geçerlik ve güvenirliğinin ne düzeyde olduğunu belirlemektir. Atatürk Öğretmen Akademisi yazılı giriş sınavında başarılı olup mülakata alınan 40 kişi araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Sonuç olarak; beş puanlayıcının verdikleri puanların güvenirliği yüksek bulunmuş; ayrıca, beş puanlayıcının öğretmen adaylarına verdikleri puanların güvenirliği bir puanlayıcının verdiği puana göre daha güvenilir olduğu belirlenmiştir. Mülakatta ölçülen “dil” ve “genel kültür” boyutlarının geçerliği yüksek bulunurken “kendini tanıtma”, “hobi” ve “öğretmenlik mesleğine yönelik tutum” boyutlarının geçerliği ise oldukça düşük bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler: Öğretmen adaylarının seçimi, mülakat sınavı, geçerlik, güvenirlik
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2012 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.