Öz
Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde kullanılan öğretim yöntemlerine ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusundaverilerin toplanmasında yapılandırılmamış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Verilerinçözümlenmesinde içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmaya 34 sınıföğretmeni katılmıştır. Çalışmada şu sonuçlara ulaşılmıştır: Katılımcıların matematikdersinde en çok kullandıkları yöntemler sırayla, “soru-cevap”, “problem çözme” ve “düzanlatım”dır. Matematik dersinde kullanılan yöntemlerin seçiminde, yöntemin, “kalıcıöğrenmeyi sağlama” yönü en çok aranan özellik olmuştur.
Anahtar Kelimeler: Matematik dersi, öğretim yöntemleri, sınıf öğretmenleri.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2012 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Toptaş, V. (2012). Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Dersinde Kullanılan Öğretim Yöntemlerine İlişkin Görüşleri. Eğitim Ve Bilim, 37(166). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/1082