Öz
Bu çalışmada öğretmenlerin derslerinde yapılandırmacı öğrenme ortamı oluşturma becerileri ve bu becerilerin öğretmen ve öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilerek,bu değerlendirmelerin öğretmenlerin çalışma yılı, sınıf mevcudu ve öğretim düzeyinin ortaketkisine bağlı olarak değişip değişmediği betimsel olarak araştırılmıştır. Çalışma grubunu, farklıbranşlarda 137 öğretmen ve 281 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada veriler, öğretmenlereuygulanan “Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği (YÖO)” ve bilgi formu ile toplanmıştır.Araştırmada kullanılan ölçeğin güvenirliğine yönelik olarak yapılan analizler sonucundaölçeğin toplam Cronbach Alfa (ά) değeri. 95 olarak bulunmuştur. Ölçeğin alt boyutlarının içtutarlılığı ise .78 ile .90 arasında değişmektedir. Öğretmen ve öğretmen adaylarının “YÖO”yailişkin görüşleri arasındaki farkın anlamlı olduğu bulunmuştur (p<.05).
Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacı öğrenme, Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2012 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Ocak, G. (2012). Yapılandırmacı Öğrenme Ortamlarının Öğretmen ve Öğretmen Adaylarınca Değerlendirilmesi. Eğitim Ve Bilim, 37(166). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/1075