Yazar Rehberi
Makale Gönder
Giriş
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
İngilizce
ISSN: 1300-1337
Eğitim ve Bilim
Yazar Rehberi
Makale Gönder
Kayıt
|
Giriş
Menü
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
Cilt 42 Sayı 190 (2017)
Yayımlandı: 16 Mayıs 2017
Editörden
Editörden
Prof. Dr. Ziya Selçuk, Prof. Dr. Jale Çakıroğlu, Doç. Dr. / Assoc. Prof. Dr. Işıl Kabakçı Yurdakul, Yrd. Doç. Dr. / Assist. Prof. Dr.Mehmet Palancı
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Araştırma Makaleleri
İzlemeye Dayalı Durum Belirlemenin Kullanımı Açısından 2012 Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programının İncelenmesi: Türkiye Örneği
Ezel Tavşancıl, Özge Altıntaş, Cansu Ayan
DOI: 10.15390/EB.2017.4874
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Teknoloji Entegrasyonunun Eğitim Alanında Uygulanmasına Yönelik Bir Karşılaştırma: Türkiye - Güney Kore Örneği
Mehmet Başak, Hakan Ayvacı
DOI: 10.15390/EB.2017.6710
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Farklı Okuma Yeteneklerindeki Öğrencilere Kelime Anlamlarının Öğretimi: Bağlam Temelli Öğretimin Okuduğunu Anlama Üzerinde Kontrollü Bir Değerlendirmesi
İlhan İlter
DOI: 10.15390/EB.2017.6482
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Müzik Dersinde Zihin Haritalama Tekniği Kullanımının Öğrencilerin Müzik Dersi Başarılarına ve Zihin Haritalama Tekniğine Yönelik Tutumlarına Etkisi
Sibel Çoban, Ekin Selçuk
DOI: 10.15390/EB.2017.6856
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
PISA 2009 Uygulamasına Katılan Ülkelerin Okuma Becerileri Alt Test Sonuçlarının Profil Analizi ile Değerlendirilmesi
Özkan Saatçioğlu, Hamide Gülleroğlu
DOI: 10.15390/EB.2017.6238
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
İlkokul Öğrencilerinin Yazma Becerilerinin Geliştirilmesinde Yaratıcı Dramanın Etkisi
Erkan Çer
DOI: 10.15390/EB.2017.7015
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ortaöğretimde Öğrenci Devamsızlığı Buna Dönük Okul Uygulamaları ve Önerilen Politikalar
Emine Önder
DOI: 10.15390/EB.2017.6447
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Okul Öncesi Dönemdeki Erken Müdahale Uygulamalarına Farklı Bir Bakış: Üstün Yetenekli Çocuklar için Erken Zenginleştirme
Adile Saranlı
DOI: 10.15390/EB.2017.7062
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ortaöğretim Coğrafya Öğretmenleri İçin Bir Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Ölçeği
Xiaobing Su, Xiaorui Huang, Chun Zhou, Maiga Chang
DOI: 10.15390/EB.2017.6849
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Çocuk ve Gençlerin Aile Ortamı İçinde Yeni Medya Kullanımı Alanında Ailelerin Eğitim Sürecindeki Etkisi
Łukasz Tomczyk, Arkadiusz Wąsiński
DOI: 10.15390/EB.2017.4674
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
İlköğretim Düzeyinde Yapılan Argümantasyon Çalışmalarına Yönelik Tematik İçerik Analizi
Hasan Bağ, Muammer Çalık
DOI: 10.15390/EB.2017.6845
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Bilimsel Süreç Becerilerinin Öğretmen ve Çocuk Değişkenleri Açısından İncelenmesi
Nilüfer Kuru, Berrin Akman
DOI: 10.15390/EB.2017.6433
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Amaç Belirlemenin Dinlediğini Anlama Üstündeki Etkisi
Yeşim Yurdakul, Nihat Bayat
DOI: 10.15390/EB.2017.7173
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Öğrencilerin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sınav Başarılarının Belirleyicileri: Okul Dışı Değişkenlere İlişkin Bir Analiz
Gülay Aslan
DOI: 10.15390/EB.2017.6371
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Öğretmenlerin Mesleki Öğrenme Topluluğundaki Yapılandırmacı Ders Planı Hazırlama Deneyimleri: İlkokul Öğretmenleriyle Yapılmış Bir Örnek Olay Çalışması
Esma Çolak
DOI: 10.15390/EB.2017.6911
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Matematik Okuryazarlığı Problemleri İçin Yeni Bir Sınıflama Önerisi
Murat Altun, Işıl Bozkurt
DOI: 10.15390/EB.2017.6916
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Lise Öğrencilerinin Umut Düzeylerinin Yordanması: Akademik Öz- Yeterlik ve Problem Çözmenin Rolü
Gökhan Atik, Zeynep Erkan Atik
DOI: 10.15390/EB.2017.5348
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Sosyal Risk Altındaki Çocukların Eleştirel Düşünme Becerileri İle Problem Davranışları Arasındaki İlişkinin Görsel Sanatlar Eğitimi Yoluyla Çözümlenmesi
İrfan Demirel, Serap Buyurgan
DOI: 10.15390/EB.2017.6389
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Öğretmen Adaylarının 21. yy. Öğrenen Becerileri Kullanımları ve 21. yy. Öğreten Becerileri Kullanımları Arasındaki İlişki
Derya Orhan Göksün, Adile Kurt
DOI: 10.15390/EB.2017.7089
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
RTI Modelinin Özel Eğitime Gereksinimi Olan 5. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Öğrenmeleri Üzerindeki Etkililiği
Yusuf Ölmez, Ziya Argün
DOI: 10.15390/EB.2017.6453
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Eğitim Politikalarındaki Değişimlerin Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Duyguları Üzerindeki Etkisi
Deniz Atal Köysüren, Deniz Deryakulu
DOI: 10.15390/EB.2017.6991
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ortaöğretim Öğrencileri İçin Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Öğretim Programı İhtiyaç Analizi: (Bir Anadolu Lisesi Örneği)
Tuba Acar Erdol, F. Dilek Gözütok
DOI: 10.15390/EB.2017.6429
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Çevrimiçi Riskler ve Ebeveyn Aracılık Stratejileri: Türkiye’de ve Avrupa’da Yaşayan Türk Kökenli Çocuk/Ergenlerin Karşılaştırılması
Fatih Bayraktar
DOI: 10.15390/EB.2017.6323
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
İlkokul 4. Sınıfta Dienes İlkelerine Göre Yapılandırılmış Geometri Etkinliklerinin Öğrenci Başarısına ve Kalıcılığa Etkisi
Mehmet Sarı, Neşe Tertemiz
DOI: 10.15390/EB.2017.6161
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Dergi hakkında
Eğitim ve Bilim hakemli ve açık erişimli bir dergidir.
Genel bilgiler
Editörler kurulu
İletişim
Dergiye gözat
Derginin güncel, arşiv ve erken görünüm makalelerine göz atın.
Son sayı
Arşiv
Erken görünüm
Dizin ve indeksler
Eğitim ve Bilim'nin yer aldığı dizinler:
Yayıncı
Türk Eğitim Derneği