Abstract
Bu yazının amacı, hem çevre duyarlılığı kavramını, hem de çevre duyarlılığının sistemli eğitim faaliyeti içinde nasıl kapsanabileceği, çocuklara bu kavramın hangi yöntemlerle kazandırabileceği konusunu çevresel psikolojinin kavram ve yaklaşımları çerçevesinde tartışmaktadır. Çocuğun çevresine karşı duyarlı olabilmesi, onu tanıması, bilmesi ve kendi varlığı ile ilişkilendirmesiyle olanaklıdır. Bu nedenle bildiri konusu iki boyutta irdelenecektir: 1. Çocuğun algılamayı ve kendini mekanlar- nesnelerle ilişkilendirmeyi öğrenme süreci, 2. Bilme sürecinin gelişiminde çevrenin etkisi, kavratılması gereken başlıca özellikleri.
Copyright and license
Copyright © 1991 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Türksoy, Ö. (1991). Çevre Duyarlılığı Eğitiminde Bilişsel Yaklaşım: Çocuk ve Temel Çevre Özellikleri. Education and Science, 15(80). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/170