Öz
Bu yazının amacı, hem çevre duyarlılığı kavramını, hem de çevre duyarlılığının sistemli eğitim faaliyeti içinde nasıl kapsanabileceği, çocuklara bu kavramın hangi yöntemlerle kazandırabileceği konusunu çevresel psikolojinin kavram ve yaklaşımları çerçevesinde tartışmaktadır. Çocuğun çevresine karşı duyarlı olabilmesi, onu tanıması, bilmesi ve kendi varlığı ile ilişkilendirmesiyle olanaklıdır. Bu nedenle bildiri konusu iki boyutta irdelenecektir: 1. Çocuğun algılamayı ve kendini mekanlar- nesnelerle ilişkilendirmeyi öğrenme süreci, 2. Bilme sürecinin gelişiminde çevrenin etkisi, kavratılması gereken başlıca özellikleri.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1991 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Türksoy, Ö. (1991). Çevre Duyarlılığı Eğitiminde Bilişsel Yaklaşım: Çocuk ve Temel Çevre Özellikleri. Eğitim Ve Bilim, 15(80). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/170