Abstract
Ülkemizde, ortaöğretimde öğrenci başarı oranı düşünürücü... Dünyada, uluslararası sıralamada sondayız. Gelişmiş ülkelerde başarısızlık % 3-5'i geçmezken, bizde öğretim yılı sonu % 50'lere varmakta, eylül döneminde % 30 civarında seyretmektedir... Sınıfta kalanların bir kısmı öğrenimi bırakmakta, sınıf öğrenci sayısının normalin üstünde artmasına neden olmakta ve eğitim öğretimi olumsuz yönde etkilemektedir. 50 kişilik sınıfta 12 öğrencinin iki yıllık olduğunu görüyoruz. Böylece 38 kişilik sınıfın iki yıllıklarla 50’ye ulaştığını, bunun sınıfların normal sayıda oluşumunu engellediğini gözlüyoruz. Sağlıklı bir eğitim öğretim için sınıfların hiç değilse 40 kişiyi aşmaması gerekir.
Copyright and license
Copyright © 1989 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Küçükmeriç, Y. (1989). Çağdaş Eğitim ve Sınıfta Kalmak. Education and Science, 13(74). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/122