Öz
Ülkemizde, ortaöğretimde öğrenci başarı oranı düşünürücü... Dünyada, uluslararası sıralamada sondayız. Gelişmiş ülkelerde başarısızlık % 3-5'i geçmezken, bizde öğretim yılı sonu % 50'lere varmakta, eylül döneminde % 30 civarında seyretmektedir... Sınıfta kalanların bir kısmı öğrenimi bırakmakta, sınıf öğrenci sayısının normalin üstünde artmasına neden olmakta ve eğitim öğretimi olumsuz yönde etkilemektedir. 50 kişilik sınıfta 12 öğrencinin iki yıllık olduğunu görüyoruz. Böylece 38 kişilik sınıfın iki yıllıklarla 50’ye ulaştığını, bunun sınıfların normal sayıda oluşumunu engellediğini gözlüyoruz. Sağlıklı bir eğitim öğretim için sınıfların hiç değilse 40 kişiyi aşmaması gerekir.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1989 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Küçükmeriç, Y. (1989). Çağdaş Eğitim ve Sınıfta Kalmak. Eğitim Ve Bilim, 13(74). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/122