Yazar Rehberi
Makale Gönder
Giriş
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
İngilizce
ISSN: 1300-1337
Eğitim ve Bilim
Yazar Rehberi
Makale Gönder
Kayıt
|
Giriş
Menü
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
Cilt 46 Sayı 206 (2021)
Yayımlandı: 21 Nisan 2021
Araştırma Makaleleri
Öğretim Kalitesinin Matematik Okuryazarlığı Performansına Etkilerinin Öğrencilerin Bakış Açısından Modellenmesi: PISA 2012 Türkiye Örneklemi
Murat Genç, Özgür Murat Çolakoğlu
DOI: 10.15390/EB.2020.9013
Sayfa: 1-26
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Türkiye'nin Problem Çözen Çocuğu: Matematik Eğitiminin Kültürel Alanlarının Tarihsel Bir Analizi
Ayşe Yolcu
DOI: 10.15390/EB.2020.8906
Sayfa: 27-46
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Temel Geometrik Oluşumları Gerçekleştirmelerine Yönelik Tasarlanan Bir Öğrenme Yörüngesinde Bilişsel Süreçlerinin İncelenmesi
Ömer Deniz, Tangül Kabael
DOI: 10.15390/EB.2020.9328
Sayfa: 47-90
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Özel Yetenekli Öğrencilerin Akademik Benlik Algıları Üzerinde Büyük Balık-Küçük Gölet Etkisi
Fatih Tokmak, Uğur Sak, Yavuz Akbulut
DOI: 10.15390/EB.2021.9303
Sayfa: 91-106
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersini Yaşamla İlişkilendirme Düzeyleri
İpek Derman, Nuray Senemoğlu
DOI: 10.15390/EB.2020.9178
Sayfa: 107-129
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Açık Hava Oyunları Üzerine Kültürlerarası Bir Çalışma: Öğretmenlerin İnanç ve Uygulamaları
Fatma Yalçın, Feyza Tantekin Erden
DOI: 10.15390/EB.2021.9640
Sayfa: 131-159
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Etkileşimli Okumanın Okuma Motivasyonuna Etkisi
Ergün Yurtbakan, Özge Erdoğan, Tolga Erdoğan
DOI: 10.15390/EB.2020.9258
Sayfa: 161-180
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ses Temelli İlk Okuma Yazma Eğitiminde <ğ> nin Öğretimiyle İlgili Yaşanan Sorunlar
Mehmet Bahar
DOI: 10.15390/EB.2020.9222
Sayfa: 181-212
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Uluslararası Dergilerde Yayımlanan Türkiye Kaynaklı Eğitim Araştırmalarının Genel Görünümü: Bibliyometrik Analiz
Deniz Gülmez, İrem Özteke, Sedat Gümüş
DOI: 10.15390/EB.2020.9317
Sayfa: 213-239
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Okul Müdürlerinin Güçlendirici Liderliği ile Öğretmenlerin Özyeterliği ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışları Arasındaki İlişki
Osman Çelik, Necdet Konan
DOI: 10.15390/EB.2020.8841
Sayfa: 241-261
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Okullara Yönetici Seçme, Yetiştirme ve Atamaya İlişkin Yönetici Görüşleri: Durum Çalışması
Şenol Sezer, Gamzegül Engin
DOI: 10.15390/EB.2020.9621
Sayfa: 263-280
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
4-6-8 Yaş Grubundaki Çocukların Toplumsal Cinsiyet Normlarına İlişkin Bilgi Düzeyleri ve Akıl Yürütme Esneklikleri
Rabia Özen Uyar, Yaşare Aktaş Arnas
DOI: 10.15390/EB.2020.9129
Sayfa: 281-301
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Yoga Eğitiminin Erken Çocukluk Dönemindeki Çocukların Bilişsel İşlevlerine Etkisi
Songül Özgün, Betül Özkul, Ezgi Oral, İlgi Şemin
DOI: 10.15390/EB.2020.9088
Sayfa: 303-316
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Beden Eğitimine Yönelik Tutumun Yordayıcısı Olarak Öz-Yeterlik, Algılanan Sosyal Destek ve Öğretmen Geribildirimi
Sonnur Küçük Kılıç
DOI: 10.15390/EB.2020.9390
Sayfa: 317-330
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Suriyeli Mülteci Öğrencilerin Öğretmeni Olmak: Öğretmenlerin Okul Deneyimleri
Semra Demir Başaran
DOI: 10.15390/EB.2020.9182
Sayfa: 331-354
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Kapsayıcı Eğitime Yönelik Düşünce ve Uygulamaları
Beyza Bayram, Mustafa Öztürk
DOI: 10.15390/EB.2020.9179
Sayfa: 355-377
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Sosyal Bilgiler Dersinde REACT Stratejisine Dayalı Etkinliklerin Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumlarına ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi
Alaattin Arıkan, Elif Aladağ
DOI: 10.15390/EB.2020.9028
Sayfa: 379-405
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Disiplinler Ötesi Sorgulama Programı Tasarlamanın Bazı Değişkenler Açısından Öğretmen Adayları Üzerindeki Etkileri: Uluslararası Bakalorya Örneği
Burcu Gürkan
DOI: 10.15390/EB.2020.9334
Sayfa: 407-440
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ergenlerde Utangaçlığa Bütünleştirici Grupla Psikolojik Danışma Müdahale Programı: Pozitif ve Patoloji Odaklı (Çift-Faktör Modeli) Müdahalelerin Birleştirilmesi
Ali Eryılmaz, Fatma Altınsoy
DOI: 10.15390/EB.2021.8226
Sayfa: 441-457
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan Çocukların Ebeveynlerinin Tükenmişlik Düzeyi ile OSB Semptom Düzeyi ve Aile Gereksinimleri Arasındaki İlişkinin Regresyon Analizi ile İncelenmesi
Avşar Ardıç, Seray Olçay
DOI: 10.15390/EB.2020.8980
Sayfa: 459-471
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Dergi hakkında
Eğitim ve Bilim hakemli ve açık erişimli bir dergidir.
Genel bilgiler
Editörler kurulu
İletişim
Dergiye gözat
Derginin güncel, arşiv ve erken görünüm makalelerine göz atın.
Son sayı
Arşiv
Erken görünüm
Dizin ve indeksler
Eğitim ve Bilim'nin yer aldığı dizinler:
Yayıncı
Türk Eğitim Derneği