Yazar Rehberi
Makale Gönder
Giriş
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
İngilizce
ISSN: 1300-1337
Eğitim ve Bilim
Yazar Rehberi
Makale Gönder
Kayıt
|
Giriş
Menü
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
Cilt 39 Sayı 173 (2014)
Yayımlandı: 17 Nisan 2014
Editörden
EDİTÖRDEN
Ziya Selçuk, Mehmet Palancı
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Araştırma Makaleleri
Öğretmenlerin ve Öğretmen Adaylarının Eğitim Programına İlişkin Metaforik Algılarının Karşılaştırılması
Necded Aykaç, Özkan Çelik
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Türkiye’deki Devlet ve Vakıf Üniversitelerinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Bilgisayar ve www (world wide web) Tutumlarının İncelenmesi
Murat Yalman, M. Tunga
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Öğretmen Adaylarının Teknolojik Terim Farkındalıklarının Belirlenmesi
Tuncay Özsevgeç, Demet Batman, Esra Yazar, Nevzat Yiğit
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Yükseköğretimde Karma bir Dersin Tasarımında İyi Uygulama İlkeleri
Aslıhan Kocaman Karoğlu, Ercan Kiraz, M. Özden
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
2x2 Başarı Yönelimlerinin Matematik Tutumlarına İlişkin Yordayıcı Rolünün Yapısal Eşitlik Modeliyle İncelenmesi
Ahmet Akın, Umran Akın
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Kendinden Şüphe Duyma, Benlik Saygısı ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkilerde Akademik Erteleme Eğiliminin Rolü
Erdinç Duru, Murat Balkıs
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Fen Öğretimine Yönelik Sonuç Beklentisi İnançlarını Etkileyen Faktörler
Refika Olgan, Zişan Güner Alpaslan, Ceren Öztekin
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
ABD’de TIMSS’e göre Düşük ve Yüksek Performans Göstermiş Okulların Karşılaştırılması
Eren Ceylan, Valarie Akerson
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Okul Tükenmişliği: Algılanan Sosyal Destek, Mükemmeliyetçilik ve Stres Değişkenlerine Dayalı Bir Yapısal Eşitlik Modeli Sınaması
Zekeriya Çam, Kaan Deniz, Arzu Kurnaz
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Çalışan ve Çalışmayan Çocukların Cinsiyetlerine Göre Arkadaşlık İlişkileri, Sosyal Destek Algıları ve Mükemmeliyetçiliklerinin İncelenmesi
Güneş Salı, Aysel Köksal Akyol
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ile Liderlik Yönelimleri Arasındaki İlişki
Hasan Arslan, Barış Uslu
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Kimya Dersi Akademik Başarısının Öngörülmesine Yönelik Bir Çalışma
Mehmet Yüksel, Ömer Geban
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Beden Eğitimi Derslerinde Kullanılan Farklı Öğretim Yöntemlerinin Akademik Öğrenme Zamanına Etkisi
Süleyman Munusturlar, Nevzat Mirzeoğlu, A. Mirzeoğlu
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Uyarlanabilir Ortamlarda Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi
Meltem Eryılmaz, Nurettin Şimşek
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Enneagram'dan Dokuz Tip Mizaç Modeli'ne: Bir Öneri
Enver Yılmaz, Ali Gençer, Özge Ünal, Ömer Aydemir
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Alandan ve Alan Dışından Öğretmenlik Sertifikası ile Atanan Yeni Sınıf Öğretmenlerinin Sorunları
Pervin Taneri, Ahmet Ok
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Eğitim ve Bilim Dergisinde Yayınlanan Araştırmaların Eğilimleri: İçerik Analizi
Ziya Selçuk, Mehmet Palancı, Mehmet Kandemir, Hakan Dündar
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri
Fatma Şaşmaz Ören, Ümmühan Ormancı, Ertuğ Evrekli
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Eğitim ve Ekonomik Büyüme İlişkisi: OECD Ülkelerine İlişkin Panel Eşbütünleşme Analizi (1980-2008)
Fatih Yardımcıoğlu, Temel Gürdal, Mehmet Altundemir
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Türkçe Anlamsız Sözcük Tekrarı Listesinin 3-9 Yaş Grubu Çocuklarda Kullanımının İncelenmesi
Gözde Akoğlu, Funda Acarlar
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Tahmin – Gözlem – Açıklama Destekli Proje Tabanlı Öğrenme Yönteminin Çevre Sorunlarına Yönelik Tutum ve Davranışlara Etkisi
Ezgi Güven
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Üstbiliş, Zeka ve Metinden Öğrenme Performansı Arasındaki İlişkiler
Seda Saraç, Alev Önder, Sema Karakelle
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Sınıf Öğretmenlerinin İş Doyumunun Örgütsel Kolektivizm ve Bireyselcilik ile İlişkisi
Yusuf Cerit
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
İlköğretim Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Performansı ile Bellek Modellemesi ile Oluşturulan Öğrenme Tipleri Arasındaki İlişki
Ergin Erginer
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Okul Öncesi Çocukların Kişilerarası Problem Çözme Becerisi ve Kavram Gelişimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Sibel Yoleri
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
İlköğretim Öğretmenlerinin Dereceli Puanlama Anahtarlarına İlişkin Tutumlarını Yordayan Faktörler
Safiye Bilican Demir, Ömer Kutlu, Özen Yıldırım
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Psikodrama Uygulamasının Üniversite Öğrencilerinin Öznel İyi Oluş ve Umutsuzlukları Üzerindeki Etkisi
Zeynep Karataş
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Hak, Özgürlük ve Sorumluluk Parametrelerinde Demokrasi Değerleri
Feyyat Gökçe
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
PISA 2000’den PISA 2009’a Güney Kore’de Okuma Becerisinin Gelişimi
B. Bozkurt
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Düzeyleri ile Akademik Yazma Başarıları Arasındaki İlişki
Nihat Bayat
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
İlköğretim Öğrencilerinin Algıladıkları Sosyal Destek Düzeyleri
İlker Cırık, Ayla Oktay, Seval Fer
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Elektronik Tablo Ortamında İlköğretim Öğrencilerinin Örüntüleri Araştırma Süreçleri
Emel Özdemir Erdoğan, Pelin Turan
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Dörtgenlerde Aile İlişkilerinin Yapılandırılması: İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Ders Planlarının Analizi
Elif Türnüklü
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Dergi hakkında
Eğitim ve Bilim hakemli ve açık erişimli bir dergidir.
Genel bilgiler
Editörler kurulu
İletişim
Dergiye gözat
Derginin güncel, arşiv ve erken görünüm makalelerine göz atın.
Son sayı
Arşiv
Erken görünüm
Dizin ve indeksler
Eğitim ve Bilim'nin yer aldığı dizinler:
Yayıncı
Türk Eğitim Derneği