Yazar Rehberi
Makale Gönder
Giriş
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
İngilizce
ISSN: 1300-1337
Eğitim ve Bilim
Yazar Rehberi
Makale Gönder
Kayıt
|
Giriş
Menü
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
Cilt 36 Sayı 162 (2011)
Yayımlandı: 30 Ekim 2011
Araştırma Makaleleri
Denetim Odağı ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı İlişkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma
Ali Rıza Terzi
DOI: 10.15390/ES.2011.973
Sayfa: 3-15
Öz
PDF
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Probleme Dayalı Öğrenmeye Yönelik Tutumları ve Görüşleri
Sevgi Turan, Özcan Demirel
DOI: 10.15390/ES.2011.974
Sayfa: 16-30
Öz
PDF
Plato’nun ‘Cumhuriyet’ ve Aristo’nun ‘Politika‘ Adlı Eserlerinde Eğitim Kavramı
Selahattin Turan
DOI: 10.15390/ES.2011.975
Sayfa: 31-38
Öz
PDF (İngilizce)
Biyoloji Öğretmen Adaylarının Evrim Teorisi’ne ve Bilimin Doğasına Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma
Serhat İrez, Çiçek Özyeral Bakanay
DOI: 10.15390/ES.2011.976
Sayfa: 39-55
Öz
PDF (İngilizce)
Üniversite Öğrencilerinin Öğretim Elemanlarını Değerlendirmesinde Etkili Olan Faktörler
İlker Kalender
DOI: 10.15390/ES.2011.977
Sayfa: 56-65
Öz
PDF (İngilizce)
Lise Öğrencilerinin Parçalı Fonksiyon Üzerine İşaret Fonksiyonu Bilgisini Oluşturma Süreci
Murat Altun, Aslıhan Yılmaz
DOI: 10.15390/ES.2011.978
Sayfa: 66-83
Öz
PDF (İngilizce)
PISA 2006 Sonuçlarına Göre Öğretme-Öğrenme Süreci Değişkenlerinin Öğrencilerin Fen Okuryazarlıklarına Etkisi
Şengül Anagün
DOI: 10.15390/ES.2011.979
Sayfa: 84-102
Öz
PDF
Üç İngilizce Öğretmen Eğitmeninin Ortak Yansıtmalarından Ortaya Çıkan Yansıtmalı Tipolojisi
Ayşegül Yeşilbursa
DOI: 10.15390/ES.2011.980
Sayfa: 103-111
Öz
PDF (İngilizce)
Yetişkin Temel Eğitimi Uygulamalarına İngiltere’den Bir Örnek: `Okuma Hakkı` Kampanyası Deneyimi
Ahmet Yıldız, Hayriye Öztürk
DOI: 10.15390/ES.2011.981
Sayfa: 112-125
Öz
PDF
İki Boyutlu Benlik Saygısı: Kendini Sevme/Özyeterlik Ölçeği’nin Türkçe Uyarlaması, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Tayfun Doğan
DOI: 10.15390/ES.2011.982
Sayfa: 126-137
Öz
PDF (İngilizce)
Akademik Özgürlük: Türkiye’deki Akademisyenlerin Algıları
Aydın Balyer
DOI: 10.15390/ES.2011.983
Sayfa: 138-148
Öz
PDF (İngilizce)
Romantik İlişkilerde İzlenim Ayarlamacılığı: Stres ve Psikolojik Belirtiler
Ayda Büyükşahin Sunal, Ali Dönmez
DOI: 10.15390/ES.2011.984
Sayfa: 149-158
Öz
PDF (İngilizce)
İlişki Niteliği Ölçeği’nin Türkçe Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Nilüfer Özabacı
DOI: 10.15390/ES.2011.985
Sayfa: 159-167
Öz
PDF
ÖSS Puanı ve Lisans Mezuniyet Notunun KPSS 10 Puanını Yordama Gücü
Hüseyin Bahar
DOI: 10.15390/ES.2011.986
Sayfa: 168-181
Öz
PDF
Türkiye`de Öğretmen Adaylarının İnsan Hakları Eğitimine Yönelik Tutumları
Kerim Gündoğdu
DOI: 10.15390/ES.2011.987
Sayfa: 182-195
Öz
PDF (İngilizce)
Eğitim Yönetiminin Değişen Bağlamı ve Eğitim Yönetimi Programlarına Etkisi
Ali Balcı
DOI: 10.15390/ES.2011.988
Sayfa: 196-208
Öz
PDF
Türkiye’deki İngiliz Dili Eğitimi Uzmanlarının Araştırma Kültürlerinin İncelenmesi
Dinçay Köksal, Salim Razı
DOI: 10.15390/ES.2011.989
Sayfa: 209-224
Öz
PDF (İngilizce)
Rasgele Veriler Üzerinde Genellenebilirlik Kuramı ve Klasik Test Kuramı’na Göre Güvenirliğin Karşılaştırılması
Neşe Güler
DOI: 10.15390/ES.2011.990
Sayfa: 225-234
Öz
PDF
Üstün Başarılı Öğrencilerin Özdüzenleyici Öğrenme Stratejileri, Matematiğe Karşı Motivasyonları ve Düşünme Stilleri
Oylum Akkuş İspir, Zeynep Polat Ay, Elif Saygı
DOI: 10.15390/ES.2011.991
Sayfa: 235-246
Öz
PDF
“İngilizce Öğretim Yöntemleri” Dersini Alan Öğretmen Adaylarının Öğrenme Deneyimlerinin İncelenmesi
Sumru Akcan
DOI: 10.15390/ES.2011.992
Sayfa: 247-260
Öz
PDF (İngilizce)
İlköğretim Çağındaki Çocuklarda Mükemmeliyetçilik Boyutları: Kaygı, Yaşam Doyumu ve Akademik Başarı ile İlişkileri
Aslı Uz Baş
DOI: 10.15390/ES.2011.993
Sayfa: 261-272
Öz
PDF (İngilizce)
Öğrencilerin Hız Kavramı Hakkındaki Düşüncelerinin Farklı Bağlamlardaki Tutarlılığı
Behzat Bektaşlı, Gültekin Çakmakçı
DOI: 10.15390/ES.2011.994
Sayfa: 273-287
Öz
PDF (İngilizce)
Sağlıklı Yaşam Stili Bir Fen Eğitimi Konusu mudur? – İlköğretim Öğrencilerinde Sağlıklı Yaşam Biçimi, İçecek ve Yemek Seçimleri Çalışması
Nika Golob
DOI: 10.15390/ES.2011.995
Sayfa: 288-300
Öz
PDF (İngilizce)
Okuma Güçlüğü Olan Öğrencilerin Üstbilişsel Okuma Stratejilerini Kullanımı ve Öğretmenlerinin Okuduğunu Anlama Öğretim Uygulamalarının İncelenmesi
Berrin Baydık
DOI: 10.15390/ES.2011.996
Sayfa: 301-319
Öz
PDF
PISA 2009 Öğrenci Anketinde Yer Alan Bilgisayar Tutum Boyutunun Kültürlerarası Eşitliğinin İncelenmesi
Cem Güzeller
DOI: 10.15390/ES.2011.997
Sayfa: 320-327
Öz
PDF (İngilizce)
Dergi hakkında
Eğitim ve Bilim hakemli ve açık erişimli bir dergidir.
Genel bilgiler
Editörler kurulu
İletişim
Dergiye gözat
Derginin güncel, arşiv ve erken görünüm makalelerine göz atın.
Son sayı
Arşiv
Erken görünüm
Dizin ve indeksler
Eğitim ve Bilim'nin yer aldığı dizinler:
Yayıncı
Türk Eğitim Derneği