Cilt 36 Sayı 162 (2011)

Yayımlandı: 30 Ekim 2011

Araştırma Makaleleri

İlişki Niteliği Ölçeği’nin Türkçe Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
PISA 2009 Öğrenci Anketinde Yer Alan Bilgisayar Tutum Boyutunun Kültürlerarası Eşitliğinin İncelenmesi
Okuma Güçlüğü Olan Öğrencilerin Üstbilişsel Okuma Stratejilerini Kullanımı ve Öğretmenlerinin Okuduğunu Anlama Öğretim Uygulamalarının İncelenmesi
Sağlıklı Yaşam Stili Bir Fen Eğitimi Konusu mudur? – İlköğretim Öğrencilerinde Sağlıklı Yaşam Biçimi, İçecek ve Yemek Seçimleri Çalışması
Öğrencilerin Hız Kavramı Hakkındaki Düşüncelerinin Farklı Bağlamlardaki Tutarlılığı
İlköğretim Çağındaki Çocuklarda Mükemmeliyetçilik Boyutları: Kaygı, Yaşam Doyumu ve Akademik Başarı ile İlişkileri
“İngilizce Öğretim Yöntemleri” Dersini Alan Öğretmen Adaylarının Öğrenme Deneyimlerinin İncelenmesi
Üstün Başarılı Öğrencilerin Özdüzenleyici Öğrenme Stratejileri, Matematiğe Karşı Motivasyonları ve Düşünme Stilleri
Rasgele Veriler Üzerinde Genellenebilirlik Kuramı ve Klasik Test Kuramı’na Göre Güvenirliğin Karşılaştırılması
Türkiye’deki İngiliz Dili Eğitimi Uzmanlarının Araştırma Kültürlerinin İncelenmesi
Eğitim Yönetiminin Değişen Bağlamı ve Eğitim Yönetimi Programlarına Etkisi
Türkiye`de Öğretmen Adaylarının İnsan Hakları Eğitimine Yönelik Tutumları
ÖSS Puanı ve Lisans Mezuniyet Notunun KPSS 10 Puanını Yordama Gücü
Denetim Odağı ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı İlişkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma
Romantik İlişkilerde İzlenim Ayarlamacılığı: Stres ve Psikolojik Belirtiler
Akademik Özgürlük: Türkiye’deki Akademisyenlerin Algıları
İki Boyutlu Benlik Saygısı: Kendini Sevme/Özyeterlik Ölçeği’nin Türkçe Uyarlaması, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Yetişkin Temel Eğitimi Uygulamalarına İngiltere’den Bir Örnek: `Okuma Hakkı` Kampanyası Deneyimi
Üç İngilizce Öğretmen Eğitmeninin Ortak Yansıtmalarından Ortaya Çıkan Yansıtmalı Tipolojisi
PISA 2006 Sonuçlarına Göre Öğretme-Öğrenme Süreci Değişkenlerinin Öğrencilerin Fen Okuryazarlıklarına Etkisi
Lise Öğrencilerinin Parçalı Fonksiyon Üzerine İşaret Fonksiyonu Bilgisini Oluşturma Süreci
Üniversite Öğrencilerinin Öğretim Elemanlarını Değerlendirmesinde Etkili Olan Faktörler
Biyoloji Öğretmen Adaylarının Evrim Teorisi’ne ve Bilimin Doğasına Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma
Plato’nun ‘Cumhuriyet’ ve Aristo’nun ‘Politika‘ Adlı Eserlerinde Eğitim Kavramı
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Probleme Dayalı Öğrenmeye Yönelik Tutumları ve Görüşleri