Öz
Bu araştırmada, Programme for International Student Assessment (PISA) anketinde yer alan bilgisayar tutum faktör yapısının 10 ülke örnekleminde eşitliğinin çoklu grup doğrulayıcı faktör analizi ile incelenmesi amaçlamıştır. Bu amaç doğrultusunda, 8 OECD ve 2 OECD dışı ülke örnekleme alınmıştır. Bu örneklemden ayrıca bir seçim yapılmamış ve 90,393 bireyin verileri kullanılmıştır. Tüm alt gruplar için yapılan doğrulayıcı faktör analiz ve güvenirlik analiz sonuçlarında tatmin edici değerler elde edilmiştir. Ardından gerçekleştirilen çoklu grup doğrulayıcı faktör analizi sonuçları, bilgisayar tutumunun kültürlerarası eşdeğerliğe sahip olduğunu göstermiştir.
Anahtar Kelimeler: PISA, Ölçme Eşdeğerliği, Çoklu Grup Doğrulayıcı Faktör Analizi.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2011 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Güzeller, C. (2011). PISA 2009 Öğrenci Anketinde Yer Alan Bilgisayar Tutum Boyutunun Kültürlerarası Eşitliğinin İncelenmesi. Eğitim Ve Bilim, 36(162). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/997