Yazar Rehberi
Makale Gönder
Giriş
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
İngilizce
ISSN: 1300-1337
Eğitim ve Bilim
Yazar Rehberi
Makale Gönder
Kayıt
|
Giriş
Menü
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
Cilt 36 Sayı 159 (2011)
Yayımlandı: 30 Ocak 2011
Araştırma Makaleleri
Yansıtma Materyalleriyle Desteklenen İşbirlikli Öğrenmenin Türkçe Öğretmeni Adaylarının Özdüzenlemeli Öğrenmelerine Etkileri
Hülya Güvenç
DOI: 10.15390/ES.2011.903
Sayfa: 3-13
Öz
PDF
Değişen Öğretmen Rolleri: Öğretmen Adaylarının Düşünceleri
Melek Çakmak
DOI: 10.15390/ES.2011.904
Sayfa: 14-24
Öz
PDF (İngilizce)
Okul Müdürlerinin Niteliklerine İlişkin Olarak Öğretmenlerin Oluşturdukları Bilişsel Kurgular: Fenomonolojik Bir Çözümleme
Engin Karadağ
DOI: 10.15390/ES.2011.905
Sayfa: 25-40
Öz
PDF
Öğretmenlerin Dokuzuncu Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel Düşünme Yapılarıyla İlgili Bilgileri
Sinem Baş, Bülent Çetinkaya, Ayhan Erbaş
DOI: 10.15390/ES.2011.906
Sayfa: 41-55
Öz
PDF
İlköğretim Öğrencilerinin Bilgisayar Oyunu Bağımlılık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
Mehmet Horzum
DOI: 10.15390/ES.2011.907
Sayfa: 56-68
Öz
PDF
Ders Çalışma Yaklaşımı Ölçeği’nin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
M.Betül Yılmaz, Feza Orhan
DOI: 10.15390/ES.2011.908
Sayfa: 69-83
Öz
PDF
Üniversite Öğrencilerinin Bağlanma Stillerinin Cinsiyet, Kişisel Anlamlılık, Depresyona Yatkınlık ve Sürekli Kaygı Düzeyleriyle İlişkisi
İbrahim Keklik
DOI: 10.15390/ES.2011.909
Sayfa: 84-95
Öz
PDF (İngilizce)
Öğretmen Adaylarının Özyeterlik İnançları ve Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları
Hasan Demirtaş, Melike Cömert, Niyazi Özer
DOI: 10.15390/ES.2011.910
Sayfa: 96-111
Öz
PDF
Yükseköğretim Hizmetlerinde Tolerans Kuşağı: Öğrenci Hizmetleri ile İlgili Tanımlayıcı Hizmet Kalitesi Modeli
Halil Nadiri, Kashif Hussain, Jay Kandampully
DOI: 10.15390/ES.2011.911
Sayfa: 112-126
Öz
PDF (İngilizce)
Medya Dünyasının Gerçek Dünyayı Yansıtma Düzeyinin Öğretmen Adaylarının Görüşleri Doğrultusunda Belirlenmesi
Çavuş Şahin, Sait Tüzel
DOI: 10.15390/ES.2011.912
Sayfa: 127-140
Öz
PDF
Farklı Branşlardaki İlköğretim Öğretmenlerinin Alternatif Durum Belirleme Hakkındaki Düşünceleri
Mustafa Metin, Salih Birişçi
DOI: 10.15390/ES.2011.913
Sayfa: 141-154
Öz
PDF (İngilizce)
Eğitim Kurumu Kaynakları, Aile Özellikleri ve Öğrenci Başarısı: Türkiye’den Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme Sınavı Örneği
Hasan Mohammadi, Pınar Akkoyunlu, Murat Şeker
DOI: 10.15390/ES.2011.914
Sayfa: 155-164
Öz
PDF (İngilizce)
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Demokratik Değerlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Kubilay Yazıcı
DOI: 10.15390/ES.2011.915
Sayfa: 165-178
Öz
PDF
Akran Arabulucuların Arabuluculuk Sürecine İlişkin Algıları
Abbas Türnüklü
DOI: 10.15390/ES.2011.916
Sayfa: 179-191
Öz
PDF (İngilizce)
Öğrenme ve Ders Çalışma Yaklaşımları Envanteri’nin Uyarlanması ve İlgili Yapılarla İlişkisinin İncelenmesi
Nursel Topkaya, Barış Yaka, Tuncay Öğretmen
DOI: 10.15390/ES.2011.917
Sayfa: 192-204
Öz
PDF
Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Dersinde Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Kullanımı ile İlgili Algıları
Veli Toptaş
DOI: 10.15390/ES.2011.918
Sayfa: 205-219
Öz
PDF
Sözel Bölüm Öğrencileri Bilimin Doğası Hakkında Sayısal Bölüm Öğrencilerinden Daha Bilgilidir; Eğitimde Yanlış Giden Nedir?
Nihal Doğan
DOI: 10.15390/ES.2011.919
Sayfa: 220-235
Öz
PDF (İngilizce)
Öfke Yönetimi Eğitimi Programının Ergenlerin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi
Nerguz Bulut Serin, Hicran Genç
DOI: 10.15390/ES.2011.920
Sayfa: 236-254
Öz
PDF
Tanımlayıcı ve Açıklayıcı Madde Tepki Modellerinin TIMSS 2007 Türkiye Matematik Verisine Uyarlanması
Burcu Atar
DOI: 10.15390/ES.2011.921
Sayfa: 255-269
Öz
PDF
Erasmus Değişim Programı Öğrencilerinin Geldikleri ve Türkiye’de Öğrenim Gördükleri Üniversitedeki Sınıf Yönetimine İlişkin Karşılaştırmalı Görüşleri (Anadolu Üniversitesi Örneği)
Adnan Boyacı
DOI: 10.15390/ES.2011.922
Sayfa: 270-282
Öz
PDF
Dergi hakkında
Eğitim ve Bilim hakemli ve açık erişimli bir dergidir.
Genel bilgiler
Editörler kurulu
İletişim
Dergiye gözat
Derginin güncel, arşiv ve erken görünüm makalelerine göz atın.
Son sayı
Arşiv
Erken görünüm
Dizin ve indeksler
Eğitim ve Bilim'nin yer aldığı dizinler:
Yayıncı
Türk Eğitim Derneği