Öz
Bu çalışmanın temel amacı, Türkiye’de kadın akademisyenlerin durumunun incelenmesidir. Araştırmada, farklı akademik pozisyonlardaki kadın akademisyenlerin alanlar itibariyle dağılımı, karşılaştıkları sorunlar analiz edilmektedir. Sonuç olarak, karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerileri sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Kadın akademisyenler, akademik yükselme, akademik yöneticilik, rol çatışması.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2010 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Özkanlı, Ö. (2010). Türkiye’de Kadın Akademisyenlerin Durumu. Eğitim Ve Bilim, 32(144). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/734