Öz
Bu çalışmanın amacı tercih edilen öğrenme stillerinin lise 2. sınıf öğrencilerinin biyoloji başarısına olan etkisini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda 980 lise 2. sınıf öğrencisine Öğrenme Stilleri Envanteri ve Biyoloji Başarı Testi uygulanmıştır. Tek yönlü varyans analizi sonuçlan öğrencilerin tercih ettikleri öğrenme stilleri ile biyoloji başarıları arasında anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir. Aynca, özümseyen öğrenme stiline sahip öğrenciler, aynştıran, değiştiren ve yerleştiren öğrenme stilene sahip olan öğrencilere göre daha başanlı bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler: Öğrenme stilleri, biyoloji başarısı, lise öğrencileri.ory
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2004 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Özkan, Ş., Sungur, S., & Tekkaya, C. (2004). Onuncu Sınıf Öğrencilerinin Tercih Ettikleri Öğrenme Stillerinin Biyoloji Başarılarına Etkisi. Eğitim Ve Bilim, 29(134). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/601