Öz
Bu çalışma fizik lisans öğrencilerinin fizik öğrenmeye ilişkin görüşleri ile motivasyonel faktörlerinin ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının araştırılmasını amaçlamaktadır. Araştırmanın evrenini Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Fizik Eğitimi Anabilim Dalı UT, ve IV. sınıf öğrencileri ile Fen-Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümü III. Ve IV.sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Öğrencilere birincisi “fizik öğrenme ile ilgili motivasyonel faktörler”, İkincisi “öğrencilerin fizik öğrenme ile ilgili görüşleri” ve üçüncüsü de “öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ölçeği” olmak üzere üç anket (test) uygulanmıştır. Elde edilen bulgular, istatistik analiz yöntemleriyle değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Fizik eğitimi, motivasyon, tutum
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2003 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Özek, N., Gönen, S., Maskan, A. K., Kavak, T., & Aşkın, M. (2003). Fizik Lisans Öğrencilerinin Fizik Öğrenmeye İlişkin Görüşleri Üzerine Bir Çalışma. Eğitim Ve Bilim, 28(128). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/542