Öz

Bu çalışmada öğrencilerin kesirler konusunda sahip oldukları bilgi ve becerileri kavramsal ve işlemsel durumlarda kullanma performansları incelenmiştir. Bu çalışma kapsamında, 14 tane kavramsal ve işlemsel som içeren sınav hazırlanmış ve Ankara’da bir özel ilköğretim okulunda 5. sınıfta okuyan 145 öğrenciye uygulanmıştır. Öğrenciler, aynı hedefi farklı durumlarda ölçen kavramsal performansa yönelik sorularda, sorunun içerdiği kesir çeşitlerine göre farklı performans göstermişlerdir, işlemsel performansa yönelik somlarda ise farklı tipte kesirler arasındaki çarpma ve çıkarma işlemlerinde, toplama işlemine kıyasla daha düşük performans göstermişlerdir.

Anahtar Kelimeler: Kesirler, performans, kavramsal ve işlemsel zorluklar

Nasıl atıf yapılır

Haser, Ç., & Ubuz, B. (2002). Kesirlerde Kavramsal ve İşlemsel Performans. Eğitim Ve Bilim, 27(126). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/525