Öz

Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutum Ölçeği (STÖ) ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersine yönelik tutumlarını ölçmek amacı ile geliştirilmiştir. Bu ölçeği geliştirmek için önce öğrenci kompozisyonlan (/ı=41) ve literatür taraması sonucu bir ön deneme formu oluşturulmuştur. Bu deneme formu uzmanların («=11) görüşüne sunulmuştur. Uzmanların önerileri doğrultusunda gerekli değişiklikler yapıldıktan sonra elde edilen deneme formu ilköğretim okulu 4. ve 5. sınıf öğrencileri (n=2I4) üzerinde uygulanmıştır. Elde edilen verilerden Faktör Çözümlemesi, Madde-Ölçek Korelasyonu, Cronbach Alpha ve İki Yan Güvenirlik Katsayıları hesaplanmıştır. Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutum Ölçeği’nin Cronbach Alphası 0.91 ve iki Yan Güvenirliği Sperman-Brown 0.88 olarak bulunmuştur.

Anahtar Kelimeler: Tutum, sosyal bilgiler, ilköğretim okulu

Nasıl atıf yapılır

Özkal, N. (2002). Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Eğitim Ve Bilim, 27(124). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/503