Öz
Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutum Ölçeği (STÖ) ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersine yönelik tutumlarını ölçmek amacı ile geliştirilmiştir. Bu ölçeği geliştirmek için önce öğrenci kompozisyonlan (/ı=41) ve literatür taraması sonucu bir ön deneme formu oluşturulmuştur. Bu deneme formu uzmanların («=11) görüşüne sunulmuştur. Uzmanların önerileri doğrultusunda gerekli değişiklikler yapıldıktan sonra elde edilen deneme formu ilköğretim okulu 4. ve 5. sınıf öğrencileri (n=2I4) üzerinde uygulanmıştır. Elde edilen verilerden Faktör Çözümlemesi, Madde-Ölçek Korelasyonu, Cronbach Alpha ve İki Yan Güvenirlik Katsayıları hesaplanmıştır. Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutum Ölçeği’nin Cronbach Alphası 0.91 ve iki Yan Güvenirliği Sperman-Brown 0.88 olarak bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler: Tutum, sosyal bilgiler, ilköğretim okulu
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2002 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Özkal, N. (2002). Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Eğitim Ve Bilim, 27(124). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/503