Öz
Bu çalışmada, Cumhuriyet döneminin 1923-1950 yılları arasındaki sürecinde, liselerde okutulan Türk Edebiyatı ders kitaplarının içerik değerlendirilmesi yapılmıştır. Cumhuriyetin ilânıyla birlikte yazılan temel ders kitabı Edebiyat ile öğrencilere, okuma zevki ve alışkanlığı kazandırmak amacıyla hazırlanan okuma kitaplarından söz edilmektedir. Her iki kitap tipi, Cumhuriyet rejiminin temel ilkeleri ve ülküsünü yansıtmayı hedeflemektedir. Türk Edebiyatı Tarihi kitapları da bu dönemde yazılmıştır. Fransız Edebiyatı klâsikleri de bu dönemde tanıtılmaya başlanmıştır. Sözü edilen kitapların dışında öğrencilere daha geniş bakış açıları kazandırmak amacıyla hazırlanan yardımcı kitaplar ve antolojiler de kullanılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Ders kitapları, yardımcı kaynaklar, dönemler ve metinlerin içerikleri
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2002 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Işıksalan, N. (2002). Türk Edebiyatı Kitaplarının İçerik Değerlendirmesi - 1 (1923 - 1950). Eğitim Ve Bilim, 27(124). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/501