Öz
Türkiye eğitim bilim alanyazınında araştırmaların önemli bir bölümü nicel araştırma yöntem ve teknikleri kullanılarak yapılmaktadır. Buna karşın, Batı alanyazınında nicel ve nitel araştırma yöntem ve teknikleri aynı soruyu yanıtlamak için oldukça sıklıkla birlikte kullanılmaktadır. Bu makalede, Türk eğitimbilim araştırmalarında benzer yaklaşımların daha sıklıkla kullanılmasına katkıda bulunmak için değişik araştırma yöntem ve tekniklerinin birlikte nasıl kullanılacağı Batı alanyazınına dayalı olarak incelenmiştir. Bu çerçevede, yöntem, veri, araştırmacı ve kuram çeşitlemeleri (triangulation) açıklanmıştır.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2001 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Türnüklü, A. (2001). Eğitim Bilim Alanında Aynı Araştırma Sorusunu Yanıtlamak İçin Farklı Araştırma Tekniklerinin Birlikte Kullanılması. Eğitim Ve Bilim, 26(120). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/457