Öz
İlköğretim çağında müzik eğitimi çocukların çok boyutlu gelişiminde önemli bir alandır. İlköğretim birinci kademede sınıf öğretmeni müzik derslerini vermekle yükümlüdür. Dolayısıyla sınıf öğretmenlerinin müzik alanında donanımlı ve yeterli olmaları gerekmektedir. Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin müzik öğretimine yönelik öz-yeterlikleri ile müzik öğretim becerileri ve müziksel gelişim durumları arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada ilişkisel tarama modeli esas alınmıştır. Veriler, Müzik Öğretimine Yönelik Öz-yeterlik Ölçeği ile öğretmenlerin demografik bilgileri ve müzikal donanımları hakkında bilgi edinmeye yönelik bir soru formundan elde edilmiştir. Çalışma, Türkiye’nin Afyonkarahisar il merkezinde yer alan 51 ilköğretim okulunda, 405 sınıf öğretmeni ile yürütülmüştür. Çalışma sonucunda sınıf öğretmenlerinin müzik öğretimine yönelik öz-yeterliklerinin orta düzeyde olduğu belirlenmiş, çalgı çalabilen, dinlediği müziği doğru biçimde seslendirebilen, derslerinde müzik dinleten, çalgı çaldıran, koro oluşturan, müzik eğitimi konusunda eğitimlere katılan ve katılmak isteyen sınıf öğretmenlerinin öz-yeterliklerinin daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Müzik öğretimi, Öz-yeterlik, Sınıf öğretmenleri, Sınıf öğretmenlerinin öz-yeterlik düzeyleri, Müzik öğretimi öz-yeterliği, İlköğretimde müzik öğretimi, Müzik öğretim becerileri
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2022 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Taş, S., & Atılgan, D. (2022). Sınıf Öğretmenlerinin Müzik Öğretimine Yönelik Öz-yeterlikleri ile Müzik Öğretim Becerileri ve Müziksel Gelişimleri Arasındaki İlişki. Eğitim Ve Bilim, 47(209), 95-110. https://doi.org/10.15390/EB.2022.10944