Öz
Her eğitim kurumu, toplumsal gereksinimlerin ürünü olarak ortaya çıkar. Bir eğitim örgütünün ülke eğitim sistemindeki yerinin belirlenebilmesi de, bu kurumun hangi gereksinimlerden doğduğunu, hangi temel üzerine oturduğunu bilmekle olanaklıdır. Çünkü hiçbir toplumsal kurum, özellikle bir eğitim kurumu, bir zorunluluk olmadan; amacı, izlencesi, öngörülen bir hizmet ölçüsü saptanmadan toplumsallaşamaz.Günümüzdeki bilimsel ve teknolojik gelişmelerin hızı, kitle haberleşme araçlarının yaygınlığı ve uluslararası turizmin ulaştığı boyutlar; uluslararası tecimsel (ticari) ve kültürel ilişkilere yeni yaklaşımlar katmıştır. Artık uluslararası ilişkilerin sürdürülebilmesi, en az birkaç yabancı dilin anlaşma aracı olarak kullanılmasını gündeme getirmiştir. Yabancı dil öğretmenin ağırlık noktası örgün eğitimdedir; bu da genelde, ortaöğretim aşamasında verilmektedir.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1991 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Özgen, B. (1991). Anadolu Liseleri. Eğitim Ve Bilim, 15(82). https://doi.org/10.15390/ES.1991.187