Öz
Bu araştırmanın amacı, Türkiye’deki ortaöğretim okullarının büyüklüğü ile okul iklimi arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Tarama modeli kullanılan araştırmada, veriler 2009-2010 öğretim yılında onbeş il merkezindeki genel liselerde görev yapan ve öğrenim gören 6,755 katılımcıdan elde edilmiştir. Veriler “Okul İklimi Algısı Ölçeği” ile 260 okul yöneticisi, 1,084 öğretmen ve 5,411 öğrenciden elde edilmiştir. Araştırmada iletişim ve insan ilişkileri, istenmeyen davranışlar ve okula aitlik duygusu okul büyüklüğüne göre farklılaştığı belirlenmiştir. Küçük okullar, iletişim ve insan ilişkileri bakımından, orta büyüklükteki okullar ve büyük okullardan daha üstündürler. Bununla birlikte öğrenci sayısı arttıkça, istenmeyen davranışlarda da artış gözlenmiştir. Benzer olarak, küçük okullarda okula aitlik duygusu, orta büyüklükteki okullar ve büyük okullardan daha yoğun düzeydedir. Araştırmanın sonuçlarına göre okulların küçültülmesi uygun olacaktır.
Anahtar Kelimeler: Okul büyüklüğü, okul iklimi, ortaöğretim okulları, Türkiye
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2014 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Karakütük, K., Tunç, B., Bülbül, T., Özdem, G., Taşdan, M., Çelikkaleli, Ö., & Bayram, A. (2014). Genel Ortaöğretim Okullarının Büyüklüğü ile Okul İklimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Eğitim Ve Bilim, 39(171). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/1234