Öz
Bu çalışmanın amacı Türkçe dilinde “Etkili Yaşam Boyu Öğrenme Ölçeği (EYBÖÖ)” geliştirmektir. EYBÖÖ’nün 48 maddelik ilk formu 742 (528 birey AFA için ve 214 birey DFA için) öğretmen adayına uygulanmıştır. Madde analizi için, madde yükleri, madde-toplam korelasyonları ve alt-üst grup ortalamaları farkları birlikte değerlendirilmiştir. Tek faktörlü 33 maddelik ölçme aracı elde edilmiştir. Tek faktörlü yapının açıklanan varyansı %41.68’dir. Uyum indeksleri (2/sd: 3.39; RMSEA: .057; GFI: .84; AGFI: .82; RMR: .033; SRMR: .044; NFI; .97; NNFI: .98; CFI: .98) değerlendirilmiş ve modelin iyi bir uyuma sahip olduğu doğrulanmıştır. Cronbach alfa (α) iç tutarlılık katsayısı .96 olarak hesaplanmıştır. Bu ölçek, bireyin yaşam boyu öğrenmedeki başarısını ve bireyde etkili bir yaşam boyu öğrenmeyi gerçekleştirmeyi sağlayacak özelliklerin bulunma düzeyini değerlendirmek için yardımcı bir araçtır.
Anahtar Kelimeler: Yaşam boyu öğrenme, yaşam boyu öğrenen, ölçek geliştirme, geçerlik, faktör analizi
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2014 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.