Öz
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) ülkemizin uluslararası ölçekte rekabet gücünün korunabilmesi için stratejik öneme sahiptir. Bu alanlarda uzmanlaşacak insan gücünü yetiştirmesi beklenen öğretmenlerimizin çağın gereklerine uygun şekilde eğitilmedikleri konusunda yoğun eleştiriler vardır. Bu makale ile FeTeMM eğitiminin kuramsal bir çerçeve etrafında tanıtılması amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak bütünleşik müfredat ve öğretmenlik bilgisi alanlarında ülkemizde ve dünyada yapılmış araştırmalar ile süregelen eğitim reform girişimleri incelenmiştir. Kavramlaştırılan modelin bir çıktısı olan fen ve matematik arasındaki etkileşime yoğunlaşıldığında, öğretmenlerimizin sadece uzman oldukları alanda öğretmenlik bilgisine sahip olmalarının ülkemizin ihtiyacı olan insan gücünü yetiştirmede yeterli olmayacağı sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelimeler: FeTeMM eğitimi, bütünleşik öğretmenlik bilgisi, matematiksel fen eğitimi
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2014 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.