Öz
Bu araştırma kapsamında, Selvi(2006)tarafından hazırlanan “Demokratik DeğerlerÖlçeği” ve araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu, 15 üniversitenin, eğitim fakültelerinin, sosyal bilgiler öğretimi anabilim dallarında (1-4. sınıf) öğrenim gören 3302 öğretmen adayına uygulanmıştır. Uygulama sonucunda ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğu, öğretmen adaylarının ölçeğe verdikleri cevaplar dikkate alındığında dayanışma, eğitim hakkı ve özgürlük boyutlarında demokratik değerlerinin yüksek olduğu; ölçeğe verilen cevaplarda öğrenim görülen üniversite ve babanın eğitim durumu değişkenlerinin anlamlı bir fark yarattığı; cinsiyet, öğretim türü, sınıf düzeyi, yetiştiği yerleşim birimi, annenin eğitim durumu, kardeş sayısı, mezun olunan lise türü, yaş ve gelir düzeyleri değişkenlerinin ise anlamlı bir fark yaratmadığı tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Değer, demokratik değerler, sosyal bilgiler, öğretmen adayları
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2011 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Yazıcı, K. (2011). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Demokratik Değerlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Eğitim Ve Bilim, 36(159). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/915