Öz

Bu çalışmanın amacı, öğretim elemanlarının iş doyumlarını bazı sosyodemografik değişkenlere ve sunulan destek ve olanaklar açısından üniversitelerini değerlendirmelerine göre incelemektir. Araştırma 193’ü Hacettepe (% 49.2) ve 199’u Çukurova Üniversitesi’nin (% 50.8) farklı fakültelerinde çalışan 392 öğretim elemanı üzerinde gerçekleştirilmiştir. Öğretim elemanlarının iş doyumu düzeyini belirlemek amacıyla Öğretim Elemanları İş Doyumu Ölçeği (Kelecioğlu, Bilge ve Akman, 2006) ve bağımsız değişkenlerle ilgili bilgileri elde etmek amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretim elamanlarının iş doyumlarını medeni durum, akademik yükseltmelerle ilgili olarak üniversiteyi objektif ve bilimsel bulma, üniversitenin bilgisayar ve internet olanaklarının yeterliliğine ilişkin algı, üniversitenin sunduğu sosyal olanakların yeterliliğine ilişkin algı ve üniversitenin çalışanlarda değerlilik ve aitlik hissi yaratmaya yönelik çalışmalarının yeterliliğine ilişkin algı faktörleri etkilemektedir. Bulgular doğrultusunda sonuçlar tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.

Anahtar Kelimeler: Job satisfaction, faculty members, university

Nasıl atıf yapılır

TUZGÖL DOST, M., & CENKSEVEN, F. (2008). Öğretim Elemanlarının Sosyodemografik Değişkenlere ve Üniversitelerini Değerlendirmelerine Göre İş Doyumları. Eğitim Ve Bilim, 33(148), 28-39. https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/762