Öz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bu çal

 

 

ışmanın amacı, öğretim elemanlarının iş doyumlarını bazı

sosyodemografik

de

 

 

ğişkenlere ve sunulan destek ve olanaklar açısından üniversitelerini değ

erlendirmelerine göre

incelemektir. Ara

 

 

ştı

rma 193’ü Hacettepe (% 49.2) ve 199’u Çukurova Üniversitesi’nin (% 50.8)

farkl

 

 

ı fakültelerinde çalışan 392 öğretim elemanı üzerinde gerçekleştirilmiştir. Öğ

retim

elemanlar

 

 

ının iş doyumu düzeyini belirlemek amacıyla Öğretim Elemanları İş Doyumu Ölçeğ

i

(Kelecio

 

 

ğlu, Bilge ve Akman, 2006) ve bağımsız değişkenlerle ilgili bilgileri elde etmek amacı

yla

ara

 

 

ştırmacılar tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğ

retim

elamanlar

 

 

ının iş doyumlarını

medeni durum, akademik yükseltmelerle ilgili olarak üniversiteyi

objektif ve bilimsel bulma, üniversitenin bilgisayar ve internet olanaklar

 

 

ının yeterliliğine iliş

kin

alg

 

 

ı, üniversitenin sunduğu sosyal olanakların yeterliliğine ilişkin algı

ve üniversitenin

çal

 

 

ışanlarda değerlilik ve aitlik hissi yaratmaya yönelik çalışmalarının yeterliliğine ilişkin alg

ı

faktörleri etkilemektedir. Bulgular do

 

 

ğrultusunda sonuçlar tartışılmış

ve önerilerde

bulunulmu

 

 

ş

tur.

Anahtar Kelimeler: Job satisfaction, faculty members, university

Nasıl atıf yapılır

TUZGÖL DOST, M., & CENKSEVEN, F. (2025). Öğretim Elemanlarının Sosyodemografik Değişkenlere ve Üniversitelerini Değerlendirmelerine Göre İş Doyumları. Eğitim Ve Bilim, 33(148). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/762