Öz
Bu araştırmada Cumhuriyet dönemi Türk eğitim sistemine toplu öğretim sisteminin girmesiyle uygulamada görülen gelişmeler, karşılaşılan güçlükler ve aksaklıklar irdelenmiştir. Bu amaçla; 1. 1926 öncesi ilkokul programlarının genel görünümü, 2. 1926, 1936, 1948 ve 1968 ilkokul programlarında toplu öğretimin görünümü, bu programlarda ders programı, ders süresi, hedefler, uygulamada karşılaşılan güçlükler ve aksaklıklar, 3. Toplu öğretimin halen yürürlükte olan ilköğretim programlarındaki uygulaması şeklinde belirlenen alt problemlere betimsel yöntemle cevap aranmıştır. Araştırmayla ilgili veriler belgesel tarama yapılarak elde edilmiş ve kronolojik bir biçimde değerlendirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Toplu Öğretim, İlkokul Programları, İlköğretimde Toplu Öğretim, Türk Eğitim Sistemi.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2000 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Salı, G., & Arslan, M. (2000). Cumhuriyet Dönemi İlkokul Programlarında Toplu Öğretim Uygulaması. Eğitim Ve Bilim, 25(117). https://doi.org/10.15390/ES.2000.432