Abstract
Eğitim sistemi ekonomik işlevi gereği, hem ekonominin ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirmek, hem de ülkede varolan insangücü (yetenek) potansiyellerini ortaya çıkarmak durumundadır. Bireylerin ilgi ve yeteneklerinin ortaya çıkarılıp geliştirilmesinde de eğitim sistemi içinde yönelme- yöneltme, faaliyetlerine görev düşmektedir. Nitekim 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanun'un 6 maddesi “Fertler eğitimleri süresince ilgi, istidat ve kabiliyetleri ölçüsünde ve doğrultusunda çeşitli programlara veya okullara yöneltilerek yetiştirilirler" şeklinde paralele bir hüküm getirmektedir.
Copyright and license
Copyright © 1997 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Kabadayı, R., & Demirci, S. (1997). Çeşitli Lise Öğrencilerinin Genel Akademik Bilgi Düzeyleri. Education and Science, 21(105). https://doi.org/10.15390/ES.1997.322