Öz
Eğitim sistemi ekonomik işlevi gereği, hem ekonominin ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirmek, hem de ülkede varolan insangücü (yetenek) potansiyellerini ortaya çıkarmak durumundadır. Bireylerin ilgi ve yeteneklerinin ortaya çıkarılıp geliştirilmesinde de eğitim sistemi içinde yönelme- yöneltme, faaliyetlerine görev düşmektedir. Nitekim 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanun'un 6 maddesi “Fertler eğitimleri süresince ilgi, istidat ve kabiliyetleri ölçüsünde ve doğrultusunda çeşitli programlara veya okullara yöneltilerek yetiştirilirler" şeklinde paralele bir hüküm getirmektedir.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1997 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Kabadayı, R., & Demirci, S. (1997). Çeşitli Lise Öğrencilerinin Genel Akademik Bilgi Düzeyleri. Eğitim Ve Bilim, 21(105). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/322