Author Guidelines
Submit
Login
Home
About
About the Journal Author Guidelines Review Process Publication Ethics Submit Privacy Statement
Editorial Board Current Archives Early View Search
Language Options Turkish

ISSN: 1300-1337

Education and Science

Eğitim ve Bilim
Author guidelines
Author Guidelines
Submit
Submit
Account
Register
|
Login
+ Journal Menu
  • Home
  • About
    • About the Journal
    • Author Guidelines
    • Review Process
    • Publication Ethics
    • Submission
    • Privacy Statement
  • Editorial Board
  • Current
  • Archives
  • Early View
Search

Volume 9 Issue 51 (1984)

Published: August 25, 2015

From Editor

Editörden
Seydi Dinçtürk
Abstract
PDF (Turkish)

Research Articles

Zihinsel Engelli Çocukların Öğrenmeye Hazırlıklı Hale Getirilmelerinde Kişilik, Duygusal ve Sosyal Gelişimlerinin Önemi ve Bazı Eğitim Teknikleri
Ümit Davaslıgil
Abstract
PDF (Turkish)
Eğitim Problemleri ve Eğitim Felsefesi
Sabri Büyükdüvenci
Abstract
PDF (Turkish)
İngiltere’de Okul öncesi Eğitim Veren Kurumlar ve Bu Kurumlara Öğretmen Yetiştirme
Şefik Yaşar
Abstract
PDF (Turkish)
Okul-Toplum İlişkilerinin Ayarlanması ve Teknikleri
M. Naci Çuhacı
Abstract
PDF (Turkish)
Tunus Eğitim Sistemi, Temel Eğitim Uygulamaları ve Düşündürdükleri
S. Savaş Büyükkaragöz
Abstract
PDF (Turkish)
Boş Zamanlarımızı Nasıl Değerlendirmeliyiz ? (Boş Zaman Eğitimi)
Ruhi Sel
Abstract
PDF (Turkish)
T.E.D’ne Gönül Borcumuz Var
Salim Savcı
Abstract
Fen Öğretimi
Salim Savcı
Abstract

Translated

Eğitim Teknolojisinin Bugünkü Durumu ve Geleceği
Lütfi Özbilgin
Abstract
PDF (Turkish)
About the journal
Education and Science is a peer-reviewed, open access journal.
Overview
Editorial board
Contact
Browse journal
Browse the journal's current, past, and accepted articles.
Current issue
Archives
Early view
Abstracting and indexing
Education and Science is indexed in:
Web of Science Social Sciences Citation Index (SSCI)
Scopus
TR Index
Proquest
EBSCO Education Source Ultimate
Publisher
Turkish Education Association
Publisher link icon
Published by Turkish Education Association. Production and hosting by Akdema Informatics and Publishing.
ISSN: 1300-1337