Abstract
Öğrencilerimizin başarısız olduğu derslerin başında hiç kuşkusuz matematik gelir. Matematik dersindeki başarı ve başarısızlığı etkileyen bazı faktörleri şöyle sıralayabiliriz: sınıflardaki öğrenci sayısının çokluğu, öğretmen faktörü, öğrencinin okula başlama yaşı ve matematik dersine yönelik tutumu. Uzun gözlemler sonucunda, birçok öğrencinin, bu sayılan nedenlerin dışında, matematiğe ve matematiğin kullanıldığı alanlara karşı korku, kaygı ve hoşnutsuzluk içinde bulundukları saptanmıştır. Matematik dersindeki başarısızlığı açıklayan bir diğer önemli faktörün matematik kaygısı diye adlandırdığımız duyuşsal bir özellik olduğu görülmüştür (Dreeger, 1957; Daniel, 1978; Henden, 1978; Dellens, 1979; Richardson, 1981).
Copyright and license
Copyright © 1989 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Saygı, M. (1989). Matematik Kaygısı ve Matematik Kaygı ölçeği Mars A’nın Türkiye’ye Uyarlama Çalışmaları. Education and Science, 13(71). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/93