Öz
Öğrencilerimizin başarısız olduğu derslerin başında hiç kuşkusuz matematik gelir. Matematik dersindeki başarı ve başarısızlığı etkileyen bazı faktörleri şöyle sıralayabiliriz: sınıflardaki öğrenci sayısının çokluğu, öğretmen faktörü, öğrencinin okula başlama yaşı ve matematik dersine yönelik tutumu. Uzun gözlemler sonucunda, birçok öğrencinin, bu sayılan nedenlerin dışında, matematiğe ve matematiğin kullanıldığı alanlara karşı korku, kaygı ve hoşnutsuzluk içinde bulundukları saptanmıştır. Matematik dersindeki başarısızlığı açıklayan bir diğer önemli faktörün matematik kaygısı diye adlandırdığımız duyuşsal bir özellik olduğu görülmüştür (Dreeger, 1957; Daniel, 1978; Henden, 1978; Dellens, 1979; Richardson, 1981).
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1989 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Saygı, M. (1989). Matematik Kaygısı ve Matematik Kaygı ölçeği Mars A’nın Türkiye’ye Uyarlama Çalışmaları. Eğitim Ve Bilim, 13(71). https://doi.org/10.15390/ES.1989.93