Öz
Bu çalışmanın ilk amacı, Başkent Üniversitesi Uluslararası İlişkiler ve Siyaset Bilimi Bölümü ikinci sınıf öğrencilerinin İngilizce yazmada akademik ve mesleki yaşamlarında hissettikleri ihtiyaç ve eksikliklerin belirlenmesidir. Çalışmanın ikinci amacı ise, öğrencilerin, öğretmenlerin ve işverenlerin görüşlerinin ne derecede birbirleriyle uyumlu olduğunu belirlemektir. İlk aşamada belirlenen ihtiyaç ve eksikliklerden yola çıkarak yeni bir İngilizce yazma dersi programının hedefleri ve içeriği saptanmıştır. Veriler, öğrencilerden, bölüm ve İngilizce öğretmenlerinden ve işverenlerden anket ve görüşmeler yoluyla ve öğrencilerin değişik akademik çalışmalar için yazılı çıktılarından toplanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Özel amaçlı İngilizce öğretimi, ihtiyaç belirlemesi, ders değerlendirmesi
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2010 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Daloğlu, A., & Işık Taş, E. (2010). İngilizce Öğrenenlerin İhtiyaç ve Eksikliklerinin Değerlendirilmesi. Eğitim Ve Bilim, 32(146). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/748