Öz
Bu çalışmanın amacı, Hizmet Kalitesi Değerlendirme Ölçcği’nin Türkçe versiyonunun geçerliği ve güvenirliğini test etmektir. Çalışmaya sağlık ve zindelik kulüplerine üye olan 636 kişi katılmıştır. Ölçeğin faktör yapısını incelemede, Doğrulayıcı Faktör Analizi (confirmatory factor analysis) yöntemi kullanılmıştır. Sonuç olarak, beklenen ve algılanan hizmet modelleri için elde edilen uyum indeksi değerleri kabul edilebilir düzeydedir ve algılanan hizmet modeli beklenen hizmet modeline göre biraz daha yüksek kabul edilebilirlik düzeyindedir. Beklenen ve algılanan hizmet modelleri için Bileşik Güvenirlik (Composite Reliability) ve Açıklanan Varyans (Variance Extracted) değerleri de hesaplanmıştır. Analiz sonuçları, hem beklenen hem de algılanan hizmet modelleri için tüm karışık güvenirlik değerlerinin ,70’in üzerinde olduğunu göstermektedir.
Anahtar Kelimeler: Güvenirlik, geçerlik, hizmet kalitesi, sağlık ve zindelik kulüpleri
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2005 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Gürbüz, B., Koçak, S., & T.C. Lam, E. (2005). Hizmet Kalitesi Değerlendirme Ölçeği’nin Türkçe Versiyonunun Güvenirliği ve Geçerliği. Eğitim Ve Bilim, 30(138). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/679