Öz
Bu çalışmada, dokuz yaşında ve sınırlı alıcı dil becerilerine sahip, ifade edici dil becerisi olmayan ve söz öncesi iletişim davranışları iletişimi sürdürmek için yeterli olmayan otistik bir erkek çocuğun söz öncesi iletişim davranışlarının, alıcı ve ifade edici dil becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmiştir. Bu amaçla, doğal ortamda Çevrenin Yapılandırılmasına Dayalı Dil Öğretim Yöntemi, model olma, ipucu verme, fırsat öğretimi ve geciktirme teknikleri kullanılarak oyun temelli uygulanmıştır.Çalışmada çocuğun söz öncesi iletişim davranışları, alıcı ve ifade edici dil becerileri, geliştirilen kontrol listeleri, doğal ortamlarda alınan iletişim örnekleri ve aile ile yapılan görüşmeler sonucu belirlenmiştir. Çalışma iki ay sürmüştür. Bu süreç sırasında elde edilen kazanımlar değerlendirilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Dil kazanımı, Çevrenin Yapılandırılmasına Dayalı Dil Öğretim Yöntemi, doğal ortam, otizm
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2005 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Güzel-Özmen, R. (2005). Otistik Bir Çocuğa Dil Öğretimi. Eğitim Ve Bilim, 30(138). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/673