Öz
Bu çalışmanın amacı, aralıklarla tekrarlama ve strateji eğitimi yoluyla sözcük bilgisi öğrenimi üzerine öğrencilerin düşüncelerini araştırmaktır. Araştırma, Hacettepe Üniversitesi Hazırlık Okulu’nda orta düzey bir İngilizce sınıfı ile yürütülmüştür. Sözcükler seçildikten sonra öğrenciler değişik sözcük öğrenme stratejileri ile tanıştırılmış ve çeşitli aktiviteler yoluyla bu sözcükleri aralıklarla tekrarlamaları için fırsatlar yaratılmıştır. Bulgular, öğrencilerin strateji eğitimi ve tekrarlama aktiviteleri yoluyla sözcük bilgilerini geliştirebileceklerini düşündüklerini göstermektedir. Sonuçlar, öğrencilerden alman sözlü ya da yazılı geribildirimlerin öğretim-öğrenim süreçlerine karşı öğrenci tutumları konusunda öğretmene ışık tutabileceğini göstermiştir.
Anahtar Kelimeler: Sözcük öğrenme stratejileri, sözcük tekrarlama, strateji eğitimi, öğrencilerin geribildirimi
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2004 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Akın, A., & Seferoğlu, G. (2004). Aralıklarla Tekrarlama ve Strateji Eğitimi Yoluyla Sözlük Bilgisi Öğrenimi. Eğitim Ve Bilim, 29(134). https://doi.org/10.15390/ES.2004.602