Öz
Öğrenme güçlüğünün tanımı farklı organizasyon ve araştırmacılar tarafından değişik şekilde dile getirilmektedir. Bu yazıda öğrenme güçlüğünün bu belirtilen tanımlar açıklanmış ve dil özelliklerine, dilin farklı bileşenleri (sesbilgisi, biçimbilgisi, sözdizimi, anlambilgisi ve edimbilim) ile üstdil özellikleri açısından açıklık getirilmesi amaçlanmıştır. Öğrenme güçlüğü olan kişilerde okuma güçlüğünün yanı sıra dilin hangi alanlarında sorunlar yaşayabileceğine dikkat çekilmek istenmiştir. Sorunlara yardımcı olabilmek için bu alanlarda etkili farklı dil yaklaşım modellerinin benimsenmesi gerektiği düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler: Öğrenme güçlüğü, dil özellikleri, dil gelişimi
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2004 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Turan, F., & Yükselen, A. (2004). Öğrenme Güçlülüğü Olan Çocukların Dil Özellikleri. Eğitim Ve Bilim, 29(132). https://doi.org/10.15390/ES.2004.578