Öz
Araştırmada, farklı düzeyde bilgisayar kaygısına sahip öğretmen adaylarının, stresle başa çıkma düzeylerinin ve stresle başa çıkma biçimlerinin çeşitli değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırma 800 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri; Bilgisayar Kaygısı Ölçeği, Stresle Başa Çıkma Ölçeği ve Bilgi Formu ile toplanmıştır. Araştırmada, öğretmen adaylarının bilgisayar kaygı düzeylerinin, stresle başa çıkma düzeylerini ve stresle başa çıkma biçimlerini farklılaştırdığı bulunmuştur. Cinsiyet, stresle başa çıkma düzeyini ve sosyal destek arama biçimindeki stresle başa çıkmayı farklılaştırırken; bilgisayarın kullanılmaya başlandığı öğretim kademesi, stresle başa çıkma düzeyini farklılaştırdığı, stresle başa çıkma biçimlerini ise farklılaştırmadığı bulunmuştur. Bilgisayar kaygı düzeyi ile bilgisayarın kullanılmaya başlandığı öğretim kademesinin etkileşiminin ise, stresle başa çıkma düzeyini ve sosyal destek arama biçimindeki stresle başa çıkmayı farklılaştırdığı görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Öğretmen adayı, bilgisayar kaygısı, stresle başa çıkma
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2004 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Ceyhan, E. (2004). Bilgisayar Kaygı Düzeyleri Faiklı Öğretmen Adaylarının Stresle Başa Çıkma Davranışları. Eğitim Ve Bilim, 29(132). https://doi.org/10.15390/ES.2004.576