Öz
Çoğu araştırma öğrencilerin kavram yanılgılarının olduğunu ve bu yanlış algılamaların değişmesinin zor olduğunu göstermiştir. Biz eğitimciler öğrencilerin anlamalarına yardımcı olacak uygun öğretme stratejilerini saptayabilmek için onların kafalarında neler olduğunu bilmemiz gerekir. Bu fen eğitimi için de gereklidir. Bu makalede, öğrencilerin sahip oldukları fikirlerin değişmesi konusu tartışılacak ve anlaşılması çok zor konulardan biri olan kimyasal denge konusunda öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgıları hakkında bir derleme sunulacaktır. Makale konuya ilişkin, uygulamaya yönelik bazı önerilerde de bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler: Kimyasal denge, kavram yanılgıları
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2002 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Şahin Pekmez, E. (2002). Öğrencilerin Kimyasal Denge Konusundaki Kavram Yanılgıları. Eğitim Ve Bilim, 27(124). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/505