Öz
Bu araştırma, ilköğretim okulu birinci kademe 5. sınıf öğrencilerinde, metnin farklı şekillerde işlenişinin anlama düzeylerine etkisini belirlemek amacıyla yapıldı. Araştırmada deneysel yöntemin kontrol gruplu son-test deseni kullanıldı. Kontrol grubunda metin işlenmedi, sadece öğrencilerin metni bireysel olarak okumalarıyla anlama düzeyi belirlendi. Deney gruplarında metin işlendi. Deney grupları arasındaki farklılık, anlamı bilinmeyen kelimelerin anlamlarını açıklama sırasıydı. Bilinmeyen kelimeler, G2’de metni işlemeden önce, G3’te sonra, G4’te metin işleme sırasında verildi. Deney gruplarının anlama düzeyleri kontrol grubundan yüksek bulundu.İkili karşılaştırma için Scheffé Testi kullanıldı. Karşılaştırma sonunda deney grubu 2’de (metni işlemeden önce bilinmeyen kelimelerin verildiği grup) anlamlı derecede yüksek bulundu.
Anahtar Kelimeler: Anlama düzeyi, farklı şekilde metin işleme
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2002 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Kılıç, A. (2002). Bir Metni Farklı Bir Şekilde İşlemenin Anlama Düzeyine Etkisi. Eğitim Ve Bilim, 27(123). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/494