Öz
Araştırmanın temel amacı, ilköğretim birinci sınıf düzeyinde çoklu zekâ kuramı tabanlı etkin öğrenme yaklaşımının öğrencilerin fen başarısına ve tutumuna etkisini belirlemektir. Çalışmada deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırma deney (n=36) ve kontrol (n=36) grubu olmak üzere iki grup üzerinde yürütülmüştür. Araştırmanın verileri Fen Başarı Testi, Tutum Ölçeği, Anketler, Öğrenci Dosyaları ve Gözlem Kayıt Formları kullanılarak elde edilmiştir. Bulgular, öğrenci tutumları ve fen başarısı açısından gruplar arasında deney grubu lehine anlamlı farklar olduğunu ortaya koymuştur.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2001 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Korkmaz, H. (2001). Çoklu Zekâ Kuramı Tabanlı Etkin Öğrenme Yaklaşımının Öğrenci Başarısına Ve Tutumuna Etkisi. Eğitim Ve Bilim, 26(119). https://doi.org/10.15390/ES.2001.455