Öz
Bu makalede, öğretimin değerlendirilmesi ve iyileştirilmesinde alternatif bir yaklaşım olarak öğretimin gözlenmesi konusu incelenmiştir. Literatürde "öğretmenin öğretmeni gözlemesi", "işbirlikli öğretim" ya da "öğretmenin öğretmene danışması" olarak farklı adlandırılan bu alternatif değerlendirme yöntemi, yurtdışındaki pek çok fakültenin bünyesinde "Öğretme-Öğrenme Merkezleri"nce planlı bir şekilde sürdürülmektedir, işbirlikli gözlemin sürdürülmesi için gerekli olan işlem basamakları - gözlem öncesi, gözlem, gözlem sonrası, gözlemcinin dikkat etmesi gerekli noktalar, gözlem araçları- bu makalenin içeriğini oluşturmaktadır. Değerlendirmenin anlamlı olması, öğretmenlerin değerlendirme sürecine katılmasına ve bu sürecin yansıtılmasına bağlıdır. Öğretmenin öğretmeni gözleyerek değerlendirmesi yoluyla öğretmenler, hem değerlendirme sürecine katılabilmekte hem de gözlem süreciyle ilgili paylaşımları nedeniyle değerlendirmenin yansıtıcı bir özellik taşımasını sağlamaktadırlar.
Anahtar Kelimeler: İşbirlikli gözlem, değerlendirme, sınıf içi öğretim, iyileştirme
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2001 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Üstünlüoğlu, D. (2001). Öğretimin Değerlendirilmesi ve İyileştirilmesinde Alternatif Bir Yaklaşım. Eğitim Ve Bilim, 26(119). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/446