Öz
Bu makale, özel bir lisedeki okul-içi öğretmen performansının değerlendirilmesi ile ilgili bir araştırmada elde edilen nitel verilerin analizinde kullanılan içerik analizi sürecini tanımlamaktadır. Bu süreç, amaca ve elde edilen verilerin özelliğine göre çeşitli nitel araştırmalarda farklı biçimlerde işleyebilir. Bu makalede sunulan veri analiz sürecinde temel amaç, nitel verilerde ortaya çıkan temel kavram ve olayları tespit etmek, verileri şekillendiren tema ve yönelimleri belirlemek ve bu çerçevede araştırma bulgularını anlamlı bir biçimde organize etmek ve sunmaktır.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2000 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Baş Collins, A., & Yıldırım, A. (2000). Nitel Verilerin İçerik Analizi : Öğretmen Performansının Değerlendirilmesi Konusunda Yapılan Bir Durum Çalışmasından Bir Örnek. Eğitim Ve Bilim, 25(117). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/433