Abstract
Denetim odağı kavramı Rotter'ın (1954) geliştirdiği toplumsal öğrenme kuramından kaynaklanmıştır. Davranışçı kuramla - bilişsel kuramı bağdaştırmaya çalışan toplumsal öğrenme kuramına göre; davranış üç değişkenin işlevi olarak görülmektedir. Bu değişkenler; 1. davranışın sonuçlarının ne olacağına ilişkin beklentiler, 2. davranışın gerçekleşen sonuçları, 3. davranış sırasındaki psikolojik koşullardır. Denetim odağı bu değişkenlerden, kişinin davranışının ne olacağına ilişkin olarak geliştirdiği beklentilerle ilgilidir.
Copyright and license
Copyright © 1997 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Başal, H. (1997). Denetim Odağı ile Sınav Kaygısı Arasındaki İlişki. Education and Science, 21(103). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/302