Abstract
Planlı kültürlenme süreci olana eğitim, ''bireylerin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla veya kasıtlı olarak istendik değişme meydana getirme sürecidir'' şeklinde ifade edilebilir. Bireyin davranışlarında oluşturulan bu değişmelerin sonucunda tüm toplumun kalkınmasını da sağlayan bir araçtır. Ancak, planlı bir şekilde gerçekleştirilen eğitimle, toplumu geri kalmışlıktan kurtarıp, çağdaş uygarlık düzeyine ulaştıracak yeterli sayı ve nitelikte insangücünün yetiştirilmesi mümkün olacaktır. Kaya'nın da belirttiği gibi ''örgütlenmiş bütün toplumsal faaliyetler içinde eğitim, insanın mutlak olarak en önemli olduğu alandır. Eğitimde en önemli olan insan unsuru ise öğretmendir''. O halde bu süreç içerisinde öğretmenin görev ve katkılarının önemi tartışılmaz bir olgudur.
Copyright and license
Copyright © 1991 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Özdaş, A. (1991). Yükseköğretimde Matematik ve Matematik Öğretmenliği Programlarına Yerleştirilen Öğrencilerin Tercih Durumları. Education and Science, 15(80). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/175